• 0

Partners vinden (hip t-shirtmerk)

Hallo!

 

Ik ben op zoek naar suggesties voor het volgende;

 

al een hele tijd geleden heb ik een t-shirtmerk (Lama Wear) geregistreerd bij het Benelux Merkenbureau, met de bedoeling die shirts te gaan laten drukken (evt. met eigen labels ingenaaid) en via het internet te verkopen. Een beetje zoals http://www.freshcotton.com (maar dan iets minder graffiti/hip hop achtig, en iets meer cult/filosofie). Dus een eigen niche creëeren.

Hiervoor heb ik rondgevraagd of er misschien mensen zijn die een partij kennen die deze wil printen en eventueel de distributie doen, maar die liggen niet voor het oprapen blijkt wel!

 

Vraag:

-Waar kan ik het beste op zoek gaan naar een dergelijke partij (is het bijvoorbeeld ook een optie onder een A-merk te werken, zouden ze hier oren naar hebben een onafhankelijk submerk op te zetten?)

 

-Is het haalbaar zelf het creatieve/conceptuele te willen verzorgen, waar een andere partij het printen/distributie verzorgt?

 

-Denken jullie dat mijn gevoel klopt dat er plek is (een niche is) voor cult/filosofische teksten in een hippe print? (Dus niet Loesje-achtig, maar wel beduidend anders dan normaal gesproken, bijvoorbeeld "unprison yourself" en "homesick humanoid"... ook een beetje boeddhistische invloeden ook, het heet ten slotte Lama Wear ;D )

 

-en als ik het helemaal zelf zou willen verzorgen; wie heeft er tips?

 

Alvast bedankt!

 

Groet,

Annedien

 

 

http://www.impulsant.nl/logos.htm

hier staat het logo

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Lama Wear vind ik een leuke naam. In Den Haag (maar wellicht ook e.o.) wordt lama als later maar, lekker belangrijk vertaald. Is dat de bedoeling?

 

Vraag 1. Kun je dat niet in tig-voud in een Aziatisch land doen. Ronald? Alhoewel ik begrepen heb dat de meeste kledinglabels de fabricage verplaats hebben naar Marocco.

Vraag 2. Ik zou beide in eigen hand houden.

Vraag 3. Jazekers!

Vraag 4. Zie antwoord 1. Tips ... ehhhh ... ga ik even over brainstormen met mezelf en kom dan weer terug hier.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Marokko?

Ik neem aan dat je weet dat Turkije de grootste textielindustrie van de wereld bezit en de grootste gedeelte van de textiel in Europa uit Turkije komt :)

 

Annedien ik heb trouwens contacten in Turkije. Als je interesse hebt kan ik je in contact laten komen met een kledingfabrikant die ook kwaliteits tshirts en truien aan A-merken zoals Nike en Adidas levert. De kosten zijn meestal 4-5 keer goedkoper dan inkoopkosten van een merkloos tshirt in Nederland.

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Marokko?

Ik neem aan dat je weet dat Turkije de grootste textielindustrie van de wereld bezit en de grootste gedeelte van de textiel in Europa uit Turkije komt :)

Ik zal laatst een documentaire over de textielindustrie en daar werd Marocco genoemd. Dus dat van Turkije ... nee dat wist ik niet. Wat ik wel weet is dat ze daar enorm veel illegaal labelen en inderdaad onwijs goedkoop ... zo loop ik er heel kuiken bij met mijn échte Turkse adidas zonnebril en ook een écht Turkse van okley. Hangt mijn kast vol met échte Turkse miss sixty, diesel, Ralph Lauren e.d. Mmmmm ... denk dat de douane op de terugreis zijn werk niet goed heeft gedaan.

Bydewee ... een fantastisch land om te zijn (niet voor het shoppen alleen). De sfeer is top en de mensen vreselijk vriendelijk.

 

Anniewees ... (voordat ik weer mega off topic raak) ... als Annedien inderdaad het beheer (maken en vermarketen) zelf doet is dit wel een onwijs goede ingang die jij oppert. Want ook ik zou zoeken naar goedkope maakindustrie en daar zekers marktonderzoek naar doen.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Ik zal laatst een documentaire over de textielindustrie en daar werd Marocco genoemd. Dus dat van Turkije ... nee dat wist ik niet. Wat ik wel weet is dat ze daar enorm veel illegaal labelen en inderdaad onwijs goedkoop ... zo loop ik er heel kuiken bij met mijn échte Turkse adidas zonnebril en ook een écht Turkse van okley. Hangt mijn kast vol met échte Turkse miss sixty, diesel, Ralph Lauren e.d. Mmmmm ... denk dat de douane op de terugreis zijn werk niet goed heeft gedaan.

Bydewee ... een fantastisch land om te zijn (niet voor het shoppen alleen). De sfeer is top en de mensen vreselijk vriendelijk.

 

Er zijn inderdaad veel illegale label fabrikanten in Turkije. Maar die tel ik dus niet mee als de officiele 'textielindustrie' :)

 

Ik heb familie in Turkije die ook in de textiel zitten. Heb redelijk veel verstand van. Wat veel Nederlanders niet weten is dat zeer veel textiel in Nederland in Turkije wordt geproduceerd. Dus veel A-merken die je bijv. bij We, V&D of dergelijke kledingwinkels ziet. Ook zeer bekende merken waar je als label "Made in Italy" ziet is eigenlijk een Turks merk. Heel veel 'Italliaanse' merken zijn afkomstig uit Turkije. Omdat de Europese bevolking een verkeerd beeld heeft van de Turken en als referentiekader de Turken in Europa als voorbeeld nemen, kregen de Turkse merken afzetproblemen. Want de imago van het land was niet echt positief hier. Versterkt door de media. Dus besloten de Turkse textielfabrikanten in de jaren 70 dacht ik, "Made in Italy" op de label te zetten ipv "Made in Turkey". Dus vele chique Italiaanse merken zijn eigenlijk Turkse merken, geproduceerd in Turkije :)

 

Maar langzamerhand wordt de imago steeds beter (mede dankzij de toeristenindustrie) en transformeren de merken zich tot 'Made in Turkey'. Men waardeerd het ook steeds meer. Zo is de wereldberoemde merk Mavi Jeans een puur Turks textielfabrikant. In Amerika staat deze spijkerbroeken merk op nummer 1. Het is op dit moment bij de jongeren meer 'cool' dan Levi's. Je kan dagelijks reklame van Mavi Jeans op MTV zien :) Dit is slecht een van de vele merken die langzamerhand wereldwijde bekendheid krijgt. (www.mavi.com). Ook in Engeland en Duitsland is het best populair. In Nederland nog niet.

 

Daarnaast hebben vele bedrijven contracten met grote A-merken zoals Nika en Adidas.

 

Anniewees ... (voordat ik weer mega off topic raak) ... als Annedien inderdaad het beheer (maken en vermarketen) zelf doet is dit wel een onwijs goede ingang die jij oppert. Want ook ik zou zoeken naar goedkope maakindustrie en daar zekers marktonderzoek naar doen.

 

Ik denk dat Annedien een stuk goedkoper uit is als ze de tshirts in Turkije koopt. Je kan zelf ontwerpen aanleveren. Door de economische crisis is men op zoek naar nieuwe klanten. Kleine afnames zijn ook geen probleem, vanwege de crisis nu. Het is nu zelfs veel goedkoper dan normaal. Mischien willen ze zelfs investeren.

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Annedien ... iki had beloofd om hierop even terug te komen.\

 

Onder een A-merk werken als submerk Kan zijn voordelen hebben. Met name op het gebied van easy sale van je product, omdat zei dat dan voor je doen. En dat je dan een bepaald fee krijgt voor je idee/ontwerp. Wel goed dichttimmeren. Want welke verdeelsleutel ga je maken. Hoe groot is de kans dat ze het uiteindelijk bij je wegnemen. Wil je dat? Betekent dus dat je de markt opgaat richting A-merken om je idee/product te verkopen. Ikzelf ben van mening dat je i.p.v. de markt op gaat richting A-merken, je de markt opgaat richtingen winkels (groot én klein) die je product willen verkopen. Ik bedoel ... vermarketen moet je toch, dus waarom niet zelf een merk in de markt zetten?

 

Is het haalbaar zelf het creatieve/conceptuele te willen verzorgen, waar een andere partij het printen/distributie verzorgt?

Hierop zeg ik nog steeds JA. Met als toevoeging dat je ook de shirt laat maken. Quilix geeft hier een mooi ingang voor je. Ontwerp een aantal dummy's (long leaves, short leaves, hempjes) zowel voor mannen/vrouwen.

Doelgroep: ikzelf zou het zo trendy mogelijk ontwerpen. Wat het trendy casual publiek tegenwoordig uitgeeft aan kleding is mega (ik ben daar een goed voorbeeld van). Dus ook de leeftijd is hier breed (15-40 en beyond).

 

Denken jullie dat mijn gevoel klopt dat er plek is (een niche is) voor cult/filosofische in een hippe print

Het opdrukken van teksten en plaatjes zijn altijd al "in" geweest. Voor zover my history gaat al sinds de hippy tijd met de smilies tot nu. Ga eens in de winkels kijken. Neem bijv. het merk miss sixty, indian rose, diesel. Dure merken die in de beginning voor een relatief lage verkoopprijs vermarket zijn. Toen er meer en meer vraag naar kwam werden ze steeds duurder (ik betaal al snel 60 euro voor een simpel hempje/shirt). Dus de trend van prints zie ik niet zo snel verdwijnen. Het enige wat je wel altijd in ogenschouw moet houden is dat je voor moet lopen op de hype in kleding die er dat jaar daarop gaat plaatsvinden qua mode. Inspiratie heb je dus wel nodig.

 

en als ik het helemaal zelf zou willen verzorgen; wie heeft er tips

Houdt niet alleen rekening met de hippe prints, maar zorg ook dat de kledingstukken zelf hip zijn. Ontwerp ze zelf of verbouw voorbeeld van andere merken of laat je inspireren door de textielmaker die je wellicht in Turkye benaderd. Dit zal wel genoeg modellen hebben die je aanspreken en die je wellicht "net iets anders" vorm gaat geven. Want daar draait het wel een beetje om in de mode.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 319 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.