Ondoorzoekbaar maken profielen

Aanbevolen berichten

Goeiemiddag allemaal,

 

Is het geen idee om de profielpagina niet te laten doorzoeken door zoekmachines? Dit kan heel makkelijk met robots.txt waarin je bestanden of mappen kunt aangeven waarin zoekmachines niet mogen zoeken.

 

Dit omdat HL altijd heel hoog in de zoekmachines staat en veel mensen het (neem ik aan?) niet prettig vinden dat al hun problemen en dilemma's bovenaan staan bij zoekmachines. Tegelijkertijd ben ik regelmatig benieuwd naar de (bedrijfs)namen achter accounts.

 

Ikzelf zou bijvoorbeeld ook best wat meer over mezelf willen vertellen maar ik wil tegelijkertijd mijn 'digitale identiteit' en beetje beschermen :) Of ben ik daar de enige in? :P

 

Ik ben benieuwd wat jullie vinden. Groeten,

 

hwjd.

Makkelijk en snel online boodschappen bestellen? Dat kan bij Thijl!

Twitter | Facebook

Link naar reactie

Bij alles wat publiek op internet staat (en als je enigszins wantrouwend aangelegd bent: ALLES wat op internet staat) moet je je gewoon goed realiseren dat iedereen dat op kan vragen en bekijken en dus ook ter zijner tijd zal vinden. Ik denk dat een oplossing met robots.txt een vals gevoel van veiligheid geeft. Er is niets wat een zoekmachine verplicht om daar naar te kijken.

 

Verder ben ik het met Jeroen eens. Ik denk dat mensen minder geneigd zijn om uitspraken te doen over dingen waar ze geen verstand van hebben, etc. als hun bedrijfsnaam er aan gekoppeld is. Dat komt de kwaliteit wat mij betreft ten goede.

 

En ook als je je identiteit niet direct prijs geeft op een site, kun je er in veel gevallen toch wel achter komen wie het is.... Zoeken op username, (delen van) emailadressen, domeinnamen, etc. en combineren van gegevens leiden vaak tot akelig veel informatie.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 154 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.