• 0

Persoonlijk vind ik dit zeer innovatief en dit dus hopelijk het juiste board om dit nieuws te plaatsen

Hoe kan het dat medicijnen wereldwijd nog altijd niet goed worden gedistribueerd, terwijl een flesje cola op iedere straathoek te krijgen is, dacht de Britse ontwikkelingswerker Simon Berry. Dat bracht hem op een idee: een middel tegen uitdroging (ORS) verspreiden via het distributiekanaal van Coca Cola. Bij diarree en braken is de kans op uitdroging groot, terwijl in ontwikkelingslanden vaak geen rehydratatiemiddel verkrijgbaar is.

In eerste instantie kreeg Berry weinig gehoor bij de cola-gigant. Totdat hij de macht van het sociale netwerk slim benutte. De ontwikkelingswerker maakte een Facebook-profiel aan waar binnen de kortste keren duizenden mensen lid van werden. Met effect. Coca Cola nodigde Berry uit op het hoofdkantoor en gaat serieus met het idee aan de slag. Deze week werd de campagne Cola Life officieel gelanceerd met een website.

De zakjes ORS kunnen – samen met een gebruiksaanwijzing – in de grootverpakkingen cola worden gestopt. Deze gaan de hele wereld over. Coca Cola heeft niet de hele distributieketen in handen en zoekt daarom de hulp van NGO's. De internationale ontwikkelingsorganisatie WaterAid is geen grote voorstander van het behandelen van diarree met ORS omdat het een korte-termijn oplossing is. WaterAid geeft liever voorlichting over hygiëne en steekt geld in het aanleggen van watervoorzieningen. De aanhangers van Berry zijn echter onverminderd enthousiast. De Facebook-groep kent inmiddels ruim 4000 leden.

bron EN lees meer op: http://llink.nl/nieuws/nieuwsbericht.php?bericht=3682 en http://www.colalife.org/

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/16737-flesje-cola-redt-levens/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

• 0

een ondernemer is in beginsel rechts. Hij werkt voor zichzelf en dat mocht niet in de linkse landen

Wat een ondernemer m.i. vooral is, is een eigenwijze liberaal

Precies. Liberaal of libertijns hoeft helemaal niet rechts te zijn. Dat is waar b.v. de VVD de plank nogal misslaat: die zijn rechts, niet liberaal - anders maakten ze er niet zo'n werk van om paddo's te laten verbieden.

• 0

Links en rechts is maar verwarrend... maar om een of andere reden gaat liberaal op zowel economisch als persoonlijk vlak maar zelden samen - zie je ook bij het republican/demcrat verhaal in de vs.

Misschien moeten we iedere partij hier maar eens gaat laten doen waar ze goed in is, vvd over alles wat met geld te maken heeft, en een van de 'linkse' partijtjes over alles wat persoonlijk is. De rest mag dan met een colaatje toekijken, en desnoods een hap ORS nemen als ze er wat ziekjes van worden.

• 0

Van wie kreeg je dat, toch niet via HL hoop ik? Anders zo iemand gelijk van HL gooien lijkt me.

Meen je dat serieus??? Ik hoop het niet, hoe meer verschillende meningen, hoe beter.

(En nee, ik was het niet die Karel die feedback gaf :D)

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

• 0

Toe nou jongens,

We weten toch welke de linkse en rechtse landen zijn en waren, er zat verdorie zelfs een ijzeren/danwel bambo gordijn als afscheiding tussen twee! dat geldt ook voor de politieke partijen. Onmiskenbaar: de rechtse maakte de linkse extreem links uit en de linkse maakte de rechtse extreem rechts uit. Je kunt missen!

Ave, Karel

• 1

Hoe kun je dat zien wie de kneus geeft? Het deert mij niet hoor, enerzijds omdat ik weet wie ik ben, anderzijds is dit het risico als je op fori gaat zwetsen en zeker als het onderwerpen betreffen die niets met het doel te maken hebben. We hadden het over Coca Cola op een site voor ondernemers?

Ave, Karel

• 0

Admin's kunnen, neem ik aan, precies zien wie, waar, welke kneus heeft gegeven.

Iemand kneuzen om een mening, terwijl je zelf te laf bent om aan de discussie deel te nemen, is buitengewoon triest.

Dus maar even een reusje ter compensatie.

Gr

Mark

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar