• 0

Marktonderzoek voor locatie pand..

Beste mensen,

 

Ik ben momenteel bezig met mijn ondernemingsplan voor een loungroom. ik ben bezig om mij te focussen op de locatie van de loungeroom. Ik woon in Den Haag, wilde op het eerste oog ook hier mijn tent openen. Nu is mij de vraag hoe ik er het beste achter kan komen of ik het überhaupt in Den Haag moet doen of bv. Amsterdam waar er meer toerisme is.. Zijn er enquetes en of onderzoeken die dit verhaal kunnen uitwijzen??

 

hoor graag van jullie...thanks.

 

Mehdi..

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat is het beste voor jou? Dat is iets wat je zelf moet bepalen, want afhankelijk wat voor jou het belangrijkste is.

 

Vraag eens bij de plaatselijke toeristenafdeling van de ANWB of gemeente, of de horeca brancheorganisatie. Je kunt ook zelf een ondezoek doen onder je doelgroep in beide gemeeentes.

 

Wat is een loungeroom eigenlijk?

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Beste Mehdi,

 

Wellicht kom ik ook met een open deur maar via horeca nederland kan je ook nog wel eens op interessante rapporten en onderzoeken stuiten.

Je zegt een loungeroom en de omschrijving die je eraan geeft is een mooie. Om echt goed onderzoek te kunnen doen zal je wel aan een bepaalde doelgroep bepaling moeten gaan denken anders wordt het zo moeilijk wat je nu precies onderzoekt.

 

Moet je het inderdaad enkel van het toerisme hebben of van de zakenlunchers en zo zijn er nog zoveel vragen te stellen...

 

Zo kan je wel rapporten van "klantengedrag" bij horeca nederland vinden. www.horeca.org.

 

Succes

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik zoek al nu een half uur naar de rapporten over klantengedrag.. :-\...helaas kan ik het niet vinden..misschien zoek ik niet goed..kan je me de link geven?

thanks...

 

Tjonge jonge,

ik zoek wel eens twee dagen voordat ik gevonden heb waar ik naar op zoek was!!!

 

Zal je zeggen, dat duurt wel lang, en dat is het ook, maar je wil niet weten hoeveel en welke informatie ik dan tegenkom , die ik ook goed kan gebruiken.

 

Nog even doorzetten hoor !

Link naar reactie
  • 0

Toevallig kom ik uit Den Haag en heb veel te maken met horeca. Dit is eigenlijk een retorische vraag. Als je een beetje affiniteit met het vak heb dan zal je je ongetwijfeld hebben verdiept in de locaties in Den Haag.

 

De toonaangevende locaties in Den Haag zijn de locaties die een hippe, moderne uitstraling hebben. Dat zijn de best lopende zaken van Den Haag. Ik kan wel een paar namen noemen maar dan maak ik teveel reclame.

 

Daarnaast ben ik van mening dat je heel erg op zeker probeert te spelen. Ook in Den Haag kent men veel toeristen (buitenhof, scheveningen, vredespaleis etc). Daar zijn geen rapporten over.

 

Zakelijk heb ik te maken gehad met een lounge zaak in Zoetermeer. 7 dagen per week helemaal vol. Hoe komt dat? alles klopt: Prijs/kwaliteit verhouding perfect, uitstraling personeel perfect, interieur helemaal af etc etc. Het maakt dus niet veel uit waar je zit. Horeca komt van binnen uit. Daarnaast moet je echt de stad kennen om enig succes te willen behalen.

 

Ik zou hier eerder de vraag stellen wat men vindt van het concept "loungeroom". Ik heb daar mijn bedenkingen bij. Maar goed, dat was niet je vraag.

 

Toch wens ik je veel succes. Als Hagenees is het altijd leuk als er weer een nieuwe zaak bij komt.

 

Handige Horeca Links (www.handigehorecalinks.nl)

Link naar reactie
  • 0
Ik zou hier eerder de vraag stellen wat men vindt van het concept "loungeroom

 

Sluit me hier wel bij aan; er is meer te onderzoeken dan toerisme en locatie e.d.

 

En wat betreft de link; wellicht kan je bij de horeca site niet direct dat precies vinden in de regio Den Haag maar er staat bijvoorbeeld wel wat betreffende lunch gedrag van nederlanders (dateert van 2005 dus wellicht naar nieuwe rapporten speuren) Dus wellicht was ik niet helemaal compleet in mijn "tipje".

Maar op de horeca site staan wel wat cijfer en trends rapporten.

 

Weet ook niet wat je allemaal al wel heb onderzocht maar voor een dergelijke zaak is het ook goed om meer te onderzoeken; zoveel vragen en zoveel te onderzoeken maar dat maakt het maken van de keuzes die voor je voor liggen wel makkelijker te maken

 

Succes met plan .

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 100 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.