• 0

Blafffende advocaten bijten niet ?

Beste Ondernemers,

 

 

Hier mijn verhaal

 

- afgelopen maart heb ik per mail opdracht gegeven voor het plaatsen van een advertentie op een online vacature site. Echter wilde ik hier vanaf zien. Ik heb dit 3 weken van te voren aangeven. Het bedrijf had immers nog niets gedaan en er was nog geen invulling gegeven over hoe en wat.

- uiteraard wijzen de advocaten erop dat ik wel de overeenkomst ben aangegaan. Dat klopt ook.

- maar ik heb per brief en per mail laten weten dat ik er vanaf wilde zien. Heb aangegeven dat ik desnoods voor eventuele opstartkosten wil betalen.

- Nu heb ik ergens eind juli een brief gehad van een advocaten kantoor. Daarin uiteraard extreem dreigende taal. Ze gingen me failliet verklaren etc. Ik heb telefonisch en per mail mijn standpunten uitgelegd. Daarom kreeg ik nog een brief dat ik binnen 3 dagen moest betalen etc. Daarop heb ik per mail beantwoord en nog even verwezen naar de algemene voorwaarden van het bedrijf. Vervolgens heb ik 2 maanden niets van ze gehoord i.v.m. met vakantie ( lange vakantie , ik word ook advocaat ;D) Overigens zouden ze me voor de vakantie al dagvaarden

- nu heb ik vandaag weer een mail gehad dat ik moet betalen etc. Ze eindigde als volgt ;

 

Bij gebreke van tijdige en integrale betaling zal ik thans alle registers opentrekken; Er zal onverwijld over worden gegaan tot het nemen van zeer vergaande rechtsmaatregelen. Eventuele conservatoire maatregelen sluit ik daarbij niet uit. De kosten hiervan zullen uiteraard op uw cliënte worden verhaald.

 

Wat zijn conservatoire maatregelen ?

 

Wat denken jullie ervan ? Ik heb nu 3 keer een mail gehad, 3 keer een aangetekende brief en ze wilde me failliet verklaren en me dagvaarden. Tot op heden niet gebeurd en vandaag dan weer de 3e mail en brief.

 

Ik heb zoiets ben startende ondernemer. Het bedrijf waarom het gaat zetten klanten telefonisch onder druk met kreten zoals :

- actie alleen vandaag geldig

- u moet voor 5 uur bevestigen

( dit omdat deze verkopers allemaal op provisie basis werken waar overigens niet mis mee is )

 

Verder verkopen ze webruimte dat is oneindig , het is dus niet zo dat ze een pak voor me hebben laten maken in Italië etc. Ik heb aangegeven per brief en per mail dat ik vanaf wil en heb me flexibel opgesteld door bereid te zijn voor eventuele opstartkosten te willen betalen. Van schade kan absoluut geen spraken zijn voor het bedrijf ik snap dan ook niet wat ze moeilijk doen. Ik denk dat ze het gewoon nog een keer proberen via het advocaten kantoor want als het voorkomt en ze verliezen de zaak kost het hen alleen.

 

 

 

Hoe sta ik ervoor ?

 

Met vriendelijke groet,

 

Ruben

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

In de dagvaarding staat of u zelf verweer kunt voeren of dat u verplicht bent een advocaat in te schakelen. Wat er opgesteld moet worden is een 'conclusie van antwoord' waarin inhoudelijk op de dagvaarding wordt gereageerd.

 

moet ik overigens bij een conclusie van antwoord op alle gronden ingaan ?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Mensen,

 

Volgende week heb ik een dagvaarding omtrent deze zaak. Ik heb telefonisch contact gehad met een aantal advocaten. Deze adviseerde mij om zelf te verschijnen en mijn verhaal te doen. Op de volgende punten denken zei dat ik een zaak heb.

 

1. het bedrijf heeft bij de opdrachtbevestiging geen algemene voorwaarden verstuurd / en ook geen link naar

2. het bedrijf heeft de opdracht nooit uitgevoerd, ze hebben nooit de advertentie online gezet. Hier is ook geen bewijs van aangeleverd in het dossier van de dagvaarding.

3. Wel gaven ze aan dat ik duidelijk moet verklaren waarom ik de overeenkomst heb geanuleerd. En stel dat de rechter het daar niet mee eens is kan het bedrijf nooit claimen schade hebben geleden aangezien ze ook geen kosten hebben gemaakt omdat ze niets gedaan hebben.

 

Hoe zou ik het best kunnen onderbouwen waarom ik de overeenkomst heb geanuleerd ?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 140 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.