• 0

hoe te beginnen met mijn plan?

het is gewoon rete moeilijk om een begin te maken. Ik heb een voorbeeld ondernemersplan van het net geplukt, maar nog steeds weet ik niet waar ik precies zal beginnen...

 

Heeft iemand misschien een goeie tip voor mij? '' het begin is meestal het moeilijkst. '' En dat is ook ZO!!!

 

HElP!

 

???

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik denk dat je van achteren naar voren moet werken, dat wil zeggen als uiteindelijk alles is voorbereid waar ben je dan mee bezig? Wat is je business? een product of een service? omschrijf deze, waarom is je product / service unieke en wat is marktpotentie.

 

Als je dat helder voor ogen hebt en omschreven ga je je afvragen wat daar allemaal voor nodig is om te realiseren. Tot je weer aangeland bent in het heden. Inventariseer :)

 

Keep it simple stupid KISS. Bij complexere plannen die een financiele injectie nodig hebben zullen de eisen aan het marktonderzoek hoog zijn, persoonlijk loop ik daar een beetje vast. Zo zie je maar je bent niet de enigste. Succes.

 

Cheers, Ron

Concepteule creatie van diensten, producten en belevenissen.

Link naar reactie
  • 0

Snicker,

 

ik sluit me volledig aan bij het advies van Imola73!

Probeer daarbij tevens na te gaan wat je zelf denkt te bereiken met het opzetten van je bedrijf. Wat wil je over vijf tot tien jaar bereikt hebben?

Hoe denk je dat te gaan bereiken? En wat heb je allemaal nodig om dat te bereiken? Wat voor een soort klanten wil je gaan bedienen? Ga je je richten op grote ondernemingen of ga je voor het midden- en klein bedrijf?

Als je op zulke vragen voor jezelf een antwoord kan geven, dan komt je ondernemingsplan vanzelf van de grond!

 

Succes!

 

Gerwin

Link naar reactie
  • 0

Hoi Snicker,

 

Ik denk dat je dezelfde problemen ondervindt die iedere startende ondernemer heeft. Ook ik ben net begonnen aan het schrijven van een plan. Ik heb EasyStart-Lite gebruikt om te zorgen dat mijn doelstellingen helder worden. Ik moet zeggen dat het heel verhelderend werkt. Ik wil samen met een partner een bedrijf opzetten, en kan op deze manier goed zien of de doelstellingen overeen komen. Het kost je echt maar een uurtje tijd om tot een basis resultaat te komen. Wil je alleen iets opzetten dan heb je in ieder geval veel aandachtspunten. Hoe breed je die uit wilt werken is aan jou. Wil je met meerdere personen iets opzetten dan vul je de gegevens los van elkaar in, en kan je overeenkomsten en/of (grote) afwijkingen zien.

 

Heel veel succes, het pakketje is (vlgens mij) echt een aanrader!

 

Michel

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 176 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.