• 0

E-center in een revalidatiecentrum, subsidiemogelijkheden..?

Hallo allemaal,

 

Ik ben van plan om samen met nog 2 vrienden een internetcafe binnen een revalidatiecentrum te beginnen. Dit omdat er voor de mensen die er liggen, nauwelijks iets te doen is. Ik spreek uit ervaring omdat ikzelf daar ook heb gerevalideerd.

 

Het moet een sfeervolle e-center worden, waarbij de computers genoeg mogelijkheden moeten bieden (internetten, gamen, msnen, cammen, etc..). Er zijn ook patienten die niet hun kamer uit kunnen komen en dus de hele dag zich zitten te vervelen op hun kamer. Het gaat hierbij dan wel om enkele gevallen maar dit zijn natuurlijk ook mensen! Voor hun wil ik laptops ter beschikbaar stellen die dezelfde mogelijkheden bieden als de computers in de e-center.

De revalidatiecentrum is 7 dagen per week geopend. We zijn alle 3 gediplomeerd in de ict. Binnenkort zijn we van plan om een enquete af te nemen en als dank voor de medewerking een gratis mp3 speler te leveren.

 

Hier zullen vast wel subsidies voor zijn, alleen hebben wij hier absoluut geen ervaring mee. Is er iemand op higherlevel die ons iemand kan adviseren of meer doelgerichte info kan gevan wat betreft subsidiemogelijkheden?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Heeeeeej,

Een idee naar mijn hart!!!!

 

Ik lag me in het ziekenhuis ook af te vragen, waarom er nergens in het ziekenhuis de mogelijkheid was om te internetten. Laat staan, dat ze je die mogelijkheid aan het bed bieden.

Televisie wordt ook aangeboden, telefoon, dus waarom geen internet.

 

Is dit een idee voor 1 revalidatiecentrum, of denken jullie ook nog over uitbreiding?

 

Aan subsidiemogelijkheden kan ik je niet helpen, helaas.

Maar ik weet wel, waar ze dat als geen ander kunnen: Bij het desbetreffende revalidatiecentrum! Zij hebben de expertise in huis.

 

Succes!

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Als deze mensen langdurig in een revalidatiecentrum zitten, waarom beperk je dan niet tot enkel het bieden van de faciliteiten (stroom/internet op iedere plek op iedere kamer). Mensen die aan het revalideren zijn hebben waarschijnlijk gewoon het geld voor een laptop (of hebben er al één), maar er nu geen baat bij deze naar het revalidatiecentrum te laten komen.

 

Wil je er ook geld mee verdienen of enkel (belasting)geld aan uitgeven?

Link naar reactie
  • 0

Ik lag me in het ziekenhuis ook af te vragen, waarom er nergens in het ziekenhuis de mogelijkheid was om te internetten. Laat staan, dat ze je die mogelijkheid aan het bed bieden.

Televisie wordt ook aangeboden, telefoon, dus waarom geen internet.

Zoals in het Martini ziekenhuis in Groningen (zie http://www.mzh.nl/default.cfm?pid=1159): één multimediakastje voor radio, tv, telefoon en internet. Geëxploiteerd door KPN.

 

In het revalidatiecentrum hier in de buurt staan trouwens een aantal computers beschikbaar voor patiënten. Ik had niet de indruk dat ze erg veel gebruikt werden. Is draadloos internet een optie? Met evt een paar leenlaptops?

Link naar reactie
  • 0

Bedankt allemaal voor jullie reacties ;D

 

Ik ben van plan om het idee alleen nog maar bij 1 revalidatiecentrum uit te brengen. Ik zal een businessplan maken en deze eerst eens voorleggen aan de directie. Nog bedankt voor de tip Am E ;)

 

Een e-center is overgins veel gezelliger dan de hele dag op je kamer zitten. Dit is ook nog eens goed voor de sociale contacten en men ligt dan niet de hele dag op zijn bed (ze zijn immers aan het revalideren). De kamers bieden daar overigens niet genoeg ruimte voor omdat er vaak al medische apparatuur aanwezig is. Ik wil zelf geen geld verdienen aan de patiënten zelf, daarom ben ik opzoek naar subsidies die mij hierin financieel willen ondersteunen.

 

In het weekend is het veel rustiger in het revalidatiecentrum omdat de meeste patiënten dan naar huis gaan. Hiervan willen wij nuttig gebruik van maken. Door in het weekend een cursus Nederlands (voor beginners) aan te bieden, voor mensen van allochtoonse afkomst.

 

Zijn er misschien mensen op Higherlevel die serieus met ons hieraan willen samenwerken?

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Je zou het Nationaal Revalidatiefonds kunnen benaderen voor subsidie. Zij hebben budget beschikbaar voor diverse soorten projecten. Als je met een (min of meer) uitgewerkt businessplan naar hen toegaat, dan kunnen zij mogelijk een deel van de kosten financieren. Ik ken de exacte voorwaarden van het fonds niet, maar die kun je ongetwijfeld achterhalen via de website van het revalidatiefonds.

 

Een andere mogelijkheid zou de Stichting Nuts Ohra kunnen zijn, ook zij subsidiëren projecten in de zorg. De projecten die voor subsidie in aanmerking komen dienen betrekking te hebben op de gezondheidszorg in brede zin in Nederland. Daartoe worden ook projecten gerekend die direct verband hebben met de leefsituatie van degenen die zorg ontvangen.

 

Dat lijkt redelijk goed in lijn te liggen met hetgeen jij voor ogen hebt.

 

Verder gaf je aan mogelijk Nederlandse taallessen te willen (laten) geven aan allochtonen. Hou er rekening mee dat (met name de zgn.) nieuwkomers tegenwoordig een Inburgeringscursus dienen te volgen. Een onderdeel binnen deze Inburgeringscursus betreft Nederlandse taallessen (NT2). Gemeenten zijn hiervoor verantwoordelijk. Om een lang verhaal kort te maken: in veel Gemeenten hebben de ROC's de aanbesteding omtrent NT2 onderwijs verloren aan particuliere partijen. Deze partijen hebben over het algemeen geen vaste locatie, maar maken gebruik van buurtcentra, basisscholen, etc. Afhankelijk van de Gemeente waar jullie je idee willen testen, zou je er mogelijk ook voor kunnen kiezen om ipv de taalles aan te bieden, de locatie beschikbaar te stellen (en daar dus huurinkomsten voor te krijgen).

 

Daarmee voorkom je dat je je op twee relatief onbekende terreinen begeeft.

 

Succes in ieder geval!

 

Gr. Ramon

Subtracers. Houdt subsidies simpel.

www.subtracers.com

Link naar reactie
  • 0

Ik ben van plan om samen met nog 2 vrienden een internetcafe binnen een revalidatiecentrum te beginnen.

 

Heel goed idee. Mijn vader zit sinds begin dit jaar in zo'n centrum, had om internet gevraagd, en dat was geweigerd. Nu heeft 'ie een laptop met 3G. Ik ken een geriater die zei dat het goed zou zijn als in revalicatiecentra voor ouderen internet toegang zou zijn omdat dat mensen in contact houdt met vrienden en familie.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 84 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.