• 0

auteursrecht en intellectueel eigendomsrecht

Ik doe zaken met een bedrijf dat voor mij een website ontwikkelt. Nu heb ik met hem afgesproken dat het auteursrecht en intelletueel eigendomsrecht na betaling van de factuur op mij overgaat. Nu geeft hij aan dat hij de bouw heeft uitbesteed aan derden. Hij vraagt nu of hij deze afspraak met mij wel kan ondertekenen, aangezien hij de site niet persoonlijk heeft ontwikkeld. Hij heeft fungeert eigenlijk als tussenpersoon. Ik doe zaken met hem. Niet met die derden (ik weet niet eens wie ze zijn) Als hij toch tekent heb ik dan de rechten of is de overeenkomst als hij toch tekent nietig?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Is een beetje vergelijkbaar met dit. Zie mijn antwoorden daar.

 

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=3;action=display;threadid=21141;start=msg182365#msg182365

 

 

Ik doe zaken met een bedrijf dat voor mij een website ontwikkelt. Nu heb ik met hem afgesproken dat het auteursrecht en intelletueel eigendomsrecht na betaling van de factuur op mij overgaat. Nu geeft hij aan dat hij de bouw heeft uitbesteed aan derden. Hij vraagt nu of hij deze afspraak met mij wel kan ondertekenen, aangezien hij de site niet persoonlijk heeft ontwikkeld. Hij heeft fungeert eigenlijk als tussenpersoon. Ik doe zaken met hem. Niet met die derden (ik weet niet eens wie ze zijn) Als hij toch tekent heb ik dan de rechten of is de overeenkomst als hij toch tekent nietig?

www.venturemedia.nl

Link naar reactie
  • 0

Auteursrechten kunnen uitsluitend worden overgedragen door middel van een schriftelijke overeenkomst. Dit betekent dat indien u de auteursrechten op de website wilt verkrijgen, dit uitdrukkelijk in een overeenkomst met de auteursrechthebbende moet worden bepaald. Indien uw wederpartij de website niet zelf heeft gebouwd en bovendien niet de auteursrechten overgedragen heeft gekregen van de bouwer, zal hij niet de auteursrechten aan u kunnen overdragen. In dat geval dient u dus rechtstreeks met de bouwer een overeenkomst te sluiten. Doet u dat niet, dan heeft u weliswaar het recht de website te gebruiken maar kunnen er problemen ontstaan indien u de website op enig moment wenst uit te laten breiden door een derde partij. De oorspronkelijk bouwer zou zich namelijk met een beroep op zijn auteursrechten kunnen verzetten tegen aanpassing en/of uitbreiding van de website. Om geheel zeker van uw zaak te zijn kunt u het beste rechtstreeks met de bouwer van de website een overeenkomst sluiten voor wat betreft de overdracht van het auteursrecht.

 

Mark Krul

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 181 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.