• 0

Marketing van interim managers

Opvallend genoeg staat er op dit hele forum zeer weinig over interim management en wat de commerciele aspecten hiervan zijn. Des te meer opvallend omdat

 

Omdat er toch opvallende aspecten aan kleven, open ik hierbij de discussie over commercie van interim managers.

 

Denk aan zaken als :

 

* Werken met interim intermediairs: wat zijn je ervaringen, wat is goede/slechte begeleiding, hoeveel percentage gaat boven je tarief, wat is het verschil tussen interim-portals en zeer persoonlijke interim-begeleiders?

* Werken met opdrachtgevers: hoe herken je de goede van de slechte opdrachtgevers? Wanneer is een verlenging interessant en wanneer moet je zo snel mogelijk afkappen? Hoe lang is de ideale verblijftijd van een interimmer en wanneer begint je effectiviteit af te nemen

* Direct of indirect opdrachten? Is het altijd goed om via je eigen netwerk opdrachten te krijgen of is het teveel gedoe? Hoe ga je om met bedrijven die alleen werken met vaste leveranciers?

* Hoe blijf je jezelf ontwikkelen? Doe je dit met een intermediair, doe je het zelfstandig of doe je dit met een collectief interim managers?

* Hoe val je op bij medewerkers van interim intermediairs? Loop je elke borrel, netwerk-event, spreker, diner af van intermediairs?

* Hoe ga je om met je eigen tarief? Ga je altijd zo hoog mogelijk zitten, varieert het per opdracht en wat laat je allemaal meewegen in het aannemen van een opdracht en je tarief?

 

Om maar met een paar zaken te beginnen ;)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Goed nieuws (?) voor de interim managers onder ons :

 

Atos Origin houdt nu ongeveer een jaar de wereld van de interim managers in de gaten dmv de Interim Index. Dit doet ze samen met Nyenrode Universiteit. Een goed idee, wat we hier al eerder hadden, dus wie weet of we tot inspiratie zijn geweest ? ;)

 

Anyhow : de laatste versie van de Index heeft een interessant gegeven op geleverd : opdrachtgevers willen zelf steeds vaker interim manager worden ! Het moet niet gekker worden.

 

Voor 2010 verwachten de geinterviewde interimmers en opdrachtgevers een stijging van opdrachten. Over de stijging van de tarieven zijn managers positief, opdrachtgevers verwachten dat de bodem nog niet is bereikt.

 

Kortom: uw opdrachtgever van vandaag is je concullega van morgen !

Link naar reactie
  • 0

Klopt, het komt inderdaad voor dat mijn opdrachtgevers ineens voor zichzelf begonnen blijken te zijn en er "[achternaam] facility management' op het kaartje staat, en dan met name de overheidsjongens.

 

En degenen die ik ken doen het voor zover ik kan zien wel erg goed.

 

Ze maken maximaal gebruik van het 'collegiale' netwerk dat ze in loondienst hebben opgebouwd, ze kennen de beslissers, de mensen op de juiste plek die nu hun opdrachtgever kunnen worden, en omgekeerd kennen die beslissers hen ook vanuit het 'loondiensttijdperk' en komen zo relatief eenvoudig aan opdrachten

 

Frans

Link naar reactie
  • -1

Hallo Ewout,

 

70% van onze business (samen met mijn vennoot) halen wij uit trainingen (Uitdeboks). De overige 30% komt uit Interim. Veelal als sales manager. Interim in de vorm van: Onze business loopt terug, kun jij ons helpen. Of wij willen groeien met x% marge/omzet wil jij die kar trekken. Wat ik doe is gedurende (max 3 maanden) het sales team leiden en het bedrijf adviseren hoe groei gerealiseerd kan worden. Mijn expertise ligt alleen in sales. Uiteraard heb ik gedurende de interim klus ook zelf een actieve rol in sales. Daarnaast is het opzetten van een sales plan (incl. communicatie) plus het coachen van het sales team de belangrijkste activiteit. Om reden dat coachen van mensen een belangrijk onderdeel is, is een tarief van € 200,- per uur heel gebruikelijk en zeker niet aan de hoge kant. Dit ook afgezet tegen het resultaat wat bereikt zal worden. Omzet uit mijn eigen netwerk betekent ook omzet vanuit de trainingsactiviteiten waarvoor wij wel actieve acquisitie plegen. Daarnaast ben ik 57 jaar en dat betekent dat er in de loop van jaren een aardig netwerk is ontstaan. Plus is het ook vaak van horen zeggen.

 

Het allerbelangrijkste is natuurlijk dat ik werk op basis van no cure no pay, vandaar ook dat het van groot belang is dat ik volledige beslissingsbevoegdheid krijg van de Directie. Krijg ik die niet dan kan ik ook nooit de job uitvoeren op basis van no cure no pay.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 179 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.