• 0

bv na 2 maanden doorverkopen.Hoe gaat het in zijn werk?

Beste lezers,

 

Ik heb 2 maandengeleden geleden een bv opgericht en geen winst gemaakt of activiteiten ondernomen. Vandaar dat ik er ook graag van af wil. Ik wil alleen weten hoe ik het kan verkopen.Is er een accountantsverklaring nodig etc?Kortom..de stappend ie ik moet ondernemen om de bv te kunnen overdragen aan iemand anders.Ik heb waarschijnlijk een potentiele koper, maar wil niet als een leek overkomen (wat ik overigens wel ben) Ik hoop dat jullie mij van praktische informatie kunnen voorzien.

 

Alvast bedankt

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Voor het overdragen van de BV is een aandelenoverdracht - via de notaris - nodig, met - mogelijk - voorafgaand een AVA waarin besloten wordt tot overdracht van die aandelen.

 

Veelal zal de koper een balans verwachten en zal in de koopovereenkomst een balansgarantie opgenomen zijn.

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Dus ik zou een accountantverklaring op moeten laten maken?Kunt u mij een indicatie geven van de kosten?

Niet noodzakelijk. Als er in de BV niets gebeurd is, zoals u schrijft, dan is het niet zoveel werk om daar een paar journaalposten van te maken. Ik kan me niet voorstellen dat dat meer dan een uurtje werk zal zijn.

 

Contractueel eventuele bestuurdersaansprakelijkheid dichttimmeren zal behoorlijk meer werk zijn, waarbij u er ook rekening mee moet houden dat u als oprichter/bestuurder mogelijk aansprakelijk bent, wanneer de BV op korte termijn zou failleren.

Link naar reactie
  • 0

Wellicht is het raadzaam om ook met het volgende rekening te houden:

 

Indien een BV binnen een jaar na oprichting wordt verkocht en/of er komt een andere statutair directeur dan bij oprichting is vastgelegd, eist het Ministerie van Justitie dat voor zowel de nieuwe aandeelhouder als de nieuwe directeur een verklaring van geen bezwaar wordt aangevraagd.

 

Dit kan een drukkend effect op de opbrengstwaarde hebben. Wellicht is het daarom beter te wachten met verkoop totdat de BV ouder dan een jaar is.

Kees de Kruiff

In Memoriam

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 148 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.