• 0

Familiale holding oprichten met beleggen als doel

Beste forum-leden,

 

Ik zit met het idee een Familiale Holding op te richten. Vanwege successie rechten enzovoort lijkt het mij interessant om te beleggen in aandelen via een Familiale holding (kapitaal circa 80 000). Stel dat het ooit een succes wordt zoals een berkshire is dan alles mooi klaar voor een beursgang ;) (grapje)

 

Maar nu in België betaal je geen belastingen op meerwaarden op aandelen, alleen nu vraag ik mij af wanneer ik geld uit de vennootschap naar de aandeelhouders wil laten vloeien betaal ik dan roerende voorheffing op dit dividend? Aangezien dit eigenlijk geen belastbare winst is lijkt dit mij raar en snap ik niet waarom zoveel rijke families een familiale holding hebben?

 

Ik zit al enkele uren te googlen maar kan niets vinden dat mij een antwoord geeft...

 

Alle advies en opmerkingen negatief of positief zijn zeer welkom!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Mathias

 

Als je inderaad in België woont, dan is dit forum niet voor jou. Er zijn wel HL-ers die wat weten van Belgisch fiscaal recht, maar of er kennis aan boord is van Belgisch familierecht en successie in België???

 

In NL kennen we geen familie BV zoals jij die bedoelt. En voor 80K lijkt mij een advies van een Belgische fiscalist geen overbodige luxe.

 

Daarnaast is dit een forum voor ondernemers, deze vraag past daarin helaas niet.

 

Adviezen aan Mathias kunnen via PM.

 

Slotje?

 

Groet

Joost

 

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 202 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.