• 0

doelgroep creatief benaderen

Situatie:

 

Ik heb een kleine onderneming en drijft een zaak in een kleine plaats met een kleine doelgroep en een groep potencieel ernaast.

Ik wil die potencieel benaderen (doelgroep divers, jong & oud) maar weet niet hoe. Wil dit op een leuke manier doen en wil onderscheidend zijn.

 

Daarnaast wil ik de zakelijke markt benaderen voor eventuele verkoop van kerstpakketten en verjaardagcadeau's.

 

Hoe pak ik dit creatief aan? Iemand suggesties?

 

Wil niet standaard zijn, zoals advertenties, etc.

 

extra info:

- Ik verkoop cadeau artikelen, mijn assortiment bestaat uit 80% non-food en 20% food.

- veel mensen in het dorp kennen elkaar.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 1

Je zegt dat iedereen elkaar kent daar moet je iets mee doen. Bezorg bij iedereen een klein kado'tje voor iemand anders uit het dorp (of de straat) en vraag hun dat erheen te brengen. Zodra één iemand daadwerkelijk het kleine kado'tje naar de juiste persoon brengt gaat diegene ook, krijg je een kettingreactie.

 

Dat ze erover gaan praten is gegarandeerd. En vorm een leuke boodschap rondom de fun in het bestellen/ bezorgen/ krijgen van kado'tjes. Heb jij even een mooie offline viral marketing case ;)

 

Succes

Link naar reactie
  • 0

Een kleine plaats heeft vast wel een markt, huur op een zaterdag een kraam en bied je producten aan.

 

Voor de zakelijke markt, die vast niet zo groot is, kun je checken wat die bedrijven doen, aan wie ze leveren en per bedrijf een origineel kado voor hun relaties bedenken. Je gaat dan gewoon langs bij het bedrijf en presenteert het door jou bedachte kado voor hun relaties. Bedenk vooral voor die zakelijke markt wat de toegevoegde waarde voor hun klanten kan zijn als zij die investering doen.

 

Andere mogelijkheid is om een foto te maken van alle bedrijven die jij wilt benaderen. Je checkt wie jouw contactpersoon is binnen dat bedrijf. Daarna maak je een leuke brief, scant de foto in de brief en legt uit welk kado (plus foto) jij in gedachten hebt voor de relaties van dat bedrijf inclusief de toelichting waarom je dat denkt.

 

Het kost wat tijd maar is wel persoonlijk.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 127 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.