• 0

Bemiddelen voor werkzoekenden: detachering of niet ?

Hoi,

 

Ik ben zeer actief in de sport en er zijn veel bedrijven die mensen zoeken met een specifieke sportervaring. Die mensen willen ze liever omdat sommige bedrijven denken dat zij meer prestatiegericht zijn. Ik wil dan voor werkzoekenden met ruime sportervaring werk gaan zoeken.

 

Op basis hiervan wil ik een bedrijf gaan opstarten. Ik wil dan werk gaan regelen voor die werkzoekenden. Met de werkgever wil ik afpraken maken: b.v. als ik iemand voor je heb gevonden wil ik een X-vergoeding.

 

Ik heb heel veel vragen:

- Mijn vraag is hoe ik dit moet doen. Mag dat een eenmanszaak zijn ?

- Ik wil geen uitzendbureau worden! Een werkzoekende schrijft zich in bij mij en zoeken er een passende werkgever bij. Niemand komt bij mij in dienst. De werknemer gaat direct bij de werkgever in dienst.

- Wordt je dan een detacheringsburesu ? Of een bemiddlingsbureau ?

- Moet ik dan speciale certificaten hebben ? Of mag iedereen zomaar een detacheringsbureau beginnen?

- wat is 'normaal' om als vergoeding te vragen ?

 

Wie kan mij een beetje op weg helpen ?

 

Andere tips en adviezen zijn welkom!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

- Mijn vraag is hoe ik dit moet doen. Mag dat een eenmanszaak zijn?

 

Tuurlijk kan dat.

 

- Ik wil geen uitzendbureau worden!

 

Als men niet bij jou op de loonlijst komt wordt je dat ook niet.

 

- Word je dan een detacheringsburesu? Of een bemiddlingsbureau?

 

Nee, detachering is iets anders, en bemiddeling zou ik het ook niet noemen. Noem het werving&selectie. Of verzin zelf iets moois. Het maakt niet uit wat je het noemt :)

 

- Moet ik dan speciale certificaten hebben? Of mag iedereen zomaar een detacheringsbureau beginnen?

 

Ja, dat mag.

 

- Wat is 'normaal' om als vergoeding te vragen?

 

Tja, dat hangt van je propositie af. Verdiep je bijvoorbeeld eens in de markt van het headhunten. Bij waardevolle(!) bemiddeling is dit vaak bijvoorbeeld 30% van het eerste jaarsalaris.

Link naar reactie
  • 0

...

Niemand komt bij mij in dienst. De werknemer gaat direct bij de werkgever in dienst.

...

 

Dan ben je geen detacheerder of uitzendbureau maar een wervings- en selectiebureau.

 

Maak eens een ondernemingsplan.

 

Omzet: zeg x% van jaarsalaris bij succesvolle plaatsing. Hoeveel omzet wil je maken, hoeveel plaatsingen heb je daarvoor nodig, en hoeveel tijd ben je met 1 plaatsing bezig?

 

Kosten:

- kantoor

- telefoon

- website

- adverteren (zowel voor specifieke functies, als voor je eigen PR)

- als je groter wordt: personeel

etc etc

 

Je hebt dacht ik geen specifieke W&S certificaten nodig maar er zal vast wel een branchevereniging zijn voor W&S. Kijk daar eens voor info?

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Ja en ja.

 

Je mag zelf je naam kiezen (mits niet misleidend en natuurlijk niet de rechten van anderen overtredend - let daarop met iets algemeens als 'sports'), en in overleg met de KvK kies je een caegorie (dat stelt niet zoveel voor overigens, ik denk dat werving&selectie er al wel bij zit en je goed zou passen). Het KvK-gedeelte vna je plan is echt niet zo spannend hoor, niet te lang over dubben :)

Link naar reactie
  • 0

Beste Hendrik,

 

Ik ben heel benieuwd of je je idee hebt doorgezet?

 

Wat ook een veilige optie zou kunnen zijn bij de opstart van een bemiddelings bureau, is door de backoffice uit te besteden aan een payroll bedrijf. Jij zorgt dus dat de persoon op de juiste plaats terrecht komt en het payroll bedrijf is voor de contracten en administratie verantwoordelijk. Het voordeel is dat zij het werkgevers risico opzich nemen. Een nadeel is dat je natuurlijk ook het payrollbedrijf betaalt.

 

Groet,

 

Daniel

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 349 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.