• 0

Welke verzekering voor mij?

Hallo!

 

Laat ik me even voorstellen: Ik ben Nick, 21 jaar oud. Per 1 oktober heb ik mijn bedrijf Leftunder.Music geopend, dit in de vorm van een eenmanszaak. Nu ben ik al van vrij veel op de hoogte, maar ik zat met een aantal vraagjes. Lang leve Google, waardoor ik op dit forum terecht kwam!

 

Mijn vraag:

Ik ben dus een eenmanszaak, waar ik per week grofweg 10 uur in steek. Met mijn bedrijf zorg ik voor de boekingen van diverse bands en organiseer ik kleinschalige evenementen die maandelijks terugkomen. Mijn omzet zal het eerste jaar rond de 12.000 euro zijn, met een minimale winst van maximaal 1000 euro. Ik ben nog student en doe dit vooral om ervaring op te bouwen, te netwerken etc om er in de loop van de jaren iets moois van te maken.

 

Ik studeer dus nog, en heb naast dit bedrijfje nog 2 banen in de marketing en horeca. Met deze banen verdien ik mijn geld, zodat ik rond kan komen. Een pand bezit ik logischerwijs niet. De boekingen en evenementen zijn te regelen door veel te bellen/mailen/af te spreken op locatie. Het bedrijf run ik dus vanuit mijn studentenkamer.

 

Maar, welke verzekeringen heb ik dus nodig? Ik heb me vrij goed ingelezen, maar vooral over ziekenfonds twijfel ik. Is dit nodig? aangezien ik zo weinig als zelfstandig werk?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0
Maar, welke verzekeringen heb ik dus nodig? Ik heb me vrij goed ingelezen, maar vooral over ziekenfonds twijfel ik. Is dit nodig? aangezien ik zo weinig als zelfstandig werk?

 

Het Ziekenfonds is per 01-01-2006 afgeschaft. Sinds die tijd is iedereen wettelijk verplicht verzekerd voor de basisverzekering. Wellicht bedoel je arbeidsongeschiktheid (uitkering bij ziekte)? Dat lijkt mij voor jou vooralsnog inderdaad niet nodig: enerzijds vanwege je banen in loondienst, waardoor je (beperkte) rechten op loondoorbetaling bij ziekte en WIA hebt, anderzijds omdat je als student in geval van arbeidsongeschiktheid ook nog een vangnet heb in de Wajong (Wet Arbeidsongeschiktheidsverzekering Jong gehandicapten). En last but not least: er is nauwelijks verzekerbaar inkomen (winst uit onderneming).

 

Wat heb je -IMHO- wel nodig?

 

[*]in ieder geval een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering voor zaak- en letselschade

[*]voor jou relevant: meeverzekering van de evenementen (bezoekersrisico's, schade aan goederen/apparatuur derden, wellicht annuleringskosten). Voor kleinschalige evenementen zal dit niet zo spannend/duur zijn.

[*]eventueel brand/uitgebreide gevarenverzekering voor de eigen en de gehuurde/geleende apparatuur/goederen: check dit laatste in de huur/bruikleenovereenkomst

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 194 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.