• 0

Showroom traffic

Beste Dames en Heren,

 

Om maar meteen met de deur in huis te vallen, hebben jullie ideeën om meer showroom traffic te genereren.

Ik werk voor een Peugeot dealer in het oosten van het land, en we kunnen merken dat het behoorlijk terug loopt.

 

Signalen die we van bestaande klanten horen zullen wel bekend zijn: "Laten we nog maar een jaar wachten met het aanschaffen van een auto gezien de crisis."

En helaas loopt het aantal nieuwe klanten ook terug.

 

We hebben al veel geprobeerd, waaronder advertenties met acties enz, mailingen verstuurd en deze ook actief nagebeld.

 

Hebben jullie ideeën om toch het aantal bezoekers op peil te houden en daardoor toch genoeg te kunnen verkopen?

 

Alvast bedankt voor jullie reactie.

 

Met vriendelijke groet,

 

Maarten

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Maartendb,

 

Ik heb zo'n idee, dat je als werknemer ten onrecht op een site van ondernemers bent terecht gekomen. Bovendien roer je iets aan dat wellicht algemeen geldt. Wij zijn nog niet sterk genoeg in het verbeteren van de werledeconomie.

 

Ik ben even sterk benieuwd naar de reacties van andere op deze site als jij.

 

In elk geval succes.

 

Karel

Link naar reactie
  • 0

Als de berg niet naar mozes komt, moet mozes dan niet naar de berg toe?

 

Ofwel moet jij niet naar je klanten toe als je klanten niet naar jou toekomen?

Ga je historie na en biedt iedereen met een auto van 3 jaar (of een andere leeftijd, weet niet wanneer ze het meeste ingeruild worden) een gratis proefrit aan in je nieuwste model, waarbij je hem bij de klant aflevert en weer ophaalt

 

Zomaar een ideetje. Verder is het natuurlijk ook gewoon een terugkerend patroon dat er minder bezoek is als het economisch slechter dreigt te gaan.

 

Als het volgens jou structureel is, vraag je klanten dan eens hoe ze je geonden hebben. Wellicht verschuift de interesse naar een digitale showroom, en moet je dar wellicht in investeren?

de ark is gebouwd door amateurs, de titanic door professionals

Link naar reactie
  • 0

Contact zoeken met een actief forumlid, Henry Kroezen.

Hij levert alle Peugs al model-auto waarmee jij weer scoort bij je klanten

 

 

 

 

 

 

 

Sow, eens zien of we die loonslaaf kunnen "pakken" op ons ondernemersforumpje ;) ;) ;D

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • 0

Hebben jullie ideeën om toch het aantal bezoekers op peil te houden en daardoor toch genoeg te kunnen verkopen?

 

Het grootste manko van een auto kopen vind ik altijd het 'gedoe' er omheen. Gesjeesde verkopers die met mooie praatjes aankomen waar je niet op zit te wachten, proefritten die niet mogelijk zijn of waarvoor gebedeld moet worden, inruilprijzen/kortingen waarover te lang onderhandeld moet worden. Probeer dit proces laagdrempeliger te maken zou ik zeggen. Bied je klanten direct een goed voorstel aan, al voordat ze in je zaak staan. Wellicht zoals Daewoo het in het begin van hun korte Nederlandse carriere deed; briefje onder de ruitenwisser met de inruilprijs.

 

Geef mensen een laagdrempelige mogelijkheid om een proefrit aan te vragen. Geen gedoe met bellen, gewoon een online proefrittenkalender waarbij je een beschikbare demo en datum kan kiezen.

 

Daarnaast is het nu het ideale moment voor 3-jaar-uitgestelde-betaling-aanbiedingen. Over 3 jaar is de economie volgens de meesten wel weer opgeknapt en is men zekerder van hun zaak. Maargoed ik denk dat je daarvoor afhankelijk ben van de importeur/Peugot.

Clickthrough online marketing: online analytics, zoekmachine marketing en e-mail marketing

www.clickthrough.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 139 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.