Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
EWAR
EWAR
Hoi,
Ik zit met een probleem wat betrekking heeft op een service abonnement welke een aantal dagen te laat is opgezegd en waar ik nu weer voor een jaar aan vast moet zitten.
Van dit bedrijf heb ik een totaal pakket gekocht vorig jaar voor zowel POS (point of sale), voorraadbeheer en administratie. Daarnaast was er een service abonnement afgesloten voor een jaar met stilzwijgende verlenging van telkens een jaar. De opzegtermijn is 2 maanden van te voren. Het pakket bleek in demonstratie allemaal prima te werken, maar eenmaal live was het een en al ergernis. Ik heb aangegeven dat er niet met het pakket viel te werken en dat er meerdere essentiële onderdelen missen waar ik eerlijk gezegd niet aan had getwijfeld dat die onderdelen er niet in zouden zitten en het daarom ook niet heb aangehaald van te voren. Bijvoorbeeld inventariseren. Dit was niet met het pakket mogelijk en moest met de hand worden gedaan en de voorraad handmatig worden ingevoerd in de software. Daar koop je dan een duur POS met voorraadbeheer pakket voor. (Er is wel door het bedrijf geprobeerd wat zaken op te lossen vanuit de help desk maar zonder succes.)
Uiteindelijk ben ik met een maand of 4 gestopt met de software en het bedrijf was niet bereid enige tegemoetkoming mijn kant te doen, terwijl ze aangaven dat zij met de wensen die ik had mij niet konden helpen. Het was uiteindelijk allemaal mijn eigen fout doordat ik met de demonstratie wel enthousiast was.
Nu heb ik een aantal maanden geleden de activiteiten van de B.V. verkocht, maar de B.V bestaat nog en zal uiteindelijk wel weer actief gaan worden. Helaas was ik helemaal vergeten rekening te houden met de 2 maanden opzegtermijn van het service abonnement welke toch zo'n 2800 Euro incl BTW moet kosten. Per 1 oktober j.l had het moeten worden opgezegd en ik heb de brief op 3 oktober verstuurd. Volgens de directeur van het bedrijf was mijn brief op 8 oktober binnengekomen en het abonnement zal dan ook pas per 30 november 2009 worden beëindigd.
Ik heb er nog een brief achteraan gestuurd waar ik in aangeef dat een opzegtermijn van 2 maanden voor een dergelijk jaarabonnement wettelijk gezien erg lang is en dat zij nog voldoende tijd hebben het abonnement voor 30 november te beëindigen. Ik had iets dergelijks op internet gelezen en daar werd verteld dat zo'n geval indien een bedrijf niet uit coulance meewerkt voor de rechter zal moeten worden uitgevochten. Meestal beslist de rechter dan dat 2 maanden te lang is voor een administratief eenvoudige handeling voor het opzeggen en deze ontbindt dan alsnog de overeenkomst. Ik heb ze wel aangegeven dat er momenteel geen activiteit is in de B.V. en dat ik niet in staat ben zo'n hoge factuur te betalen en al sinds mei 2008 niet van hun service gebruik maak.
Heel verhaal, maar zou graag willen weten wat de mogelijkheden zijn. Kan iemand mij wat tips geven?
Alvast bedankt.
Erwin
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag