• 0

Wetsvoorstel BTW op e-commerce ingediend

In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

De staatssecretaris heeft onlangs het wetsvoorstel 'BTW op e-commerce' ingediend bij de Tweede Kamer. Dit wetsvoorstel is met name voor ondernemers die elektronische diensten verrichten van belang. De Europese aanbieders ondervinden momenteel concurrentienadelen ten opzichte van aanbieders van internetdiensten van buiten de Europese Unie. Die kunnen nu nog hun diensten verlenen aan afnemers in de Europese Unie zonder dat daar BTW op drukt.

Vanaf 1 juli 2003 zullen de elektronisch geleverde diensten belast zijn in het land van consumptie (en dat de diensten worden belast conform het zogenoemde bestemmingslandbeginsel). Per diezelfde datum kunnen aanbieders binnen de Europese Unie hun diensten aan afnemers buiten de Europese Unie verrichten zonder dat daar BTW op drukt.

Lees verder het PWC bericht >>>

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

een iets duidelijker stuk vond ik in een nieuwsbrief van ProfNews

Europese internetdiensten worden ontlast van btw-nadeel

Elektronisch geleverde diensten van internetbedrijven zullen in de Europese Unie vanaf 1 juli 2003 worden belast in het land waar ze worden afgenomen. De heffing in het land van herkomst zal dan worden afgeschaft. Met deze maatregel verdwijnt het concurrentienadeel van Europese leveranciers van internetdiensten ten opzichte van leveranciers van buiten de Europese Unie. Leveranciers in de Verenigde Staten genieten een btw-vrijstelling. Nu zullen ook deze leveranciers belasting moeten gaan afdragen in het Europese land waar ze hun diensten leveren. De regels hebben alleen betrekking op de levering van zaken zoals software, muziek en films via internet, niet de `fysieke` levering van producten die via internet zijn besteld. [Financieele Dagblad]

 

Maar betekent dit nu dat als ik mijn statistiekendiensten verkoop aan Belgen (zie post bij fiscale zaken) dat ik geen BTW hoef te vermelden of juist de BTW die geldt in dat land? ???

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 69 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.