Sinds kort ben ik begonnen met m'n eigen cateringbedrijfje. Naast catering en thee & taart geef ik ook kooklessen aan kinderen. Ik begrijp dat ik als het verlenen van een dienst 19% btw moet gaan betalen. Ik vroeg mij af hoe het zit met de inkopen die ik doe waarover ik in principe 6% btw betaal? Verleen ik de dienst exclusief of inclusief geleverd 'materiaal'?
De gegevens zijn: kinderkookles € 15,- per kind en inkoop zeg € 4,- per kind.
Mijn vraag is:
Ik kan of € 15,- incl 19% btw in rekening brengen of het splitsen in € 4,- eten incl 6% btw en € 11,- incl 19% btw.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Sander Kriek
Sander Kriek
Dag,
Sinds kort ben ik begonnen met m'n eigen cateringbedrijfje. Naast catering en thee & taart geef ik ook kooklessen aan kinderen. Ik begrijp dat ik als het verlenen van een dienst 19% btw moet gaan betalen. Ik vroeg mij af hoe het zit met de inkopen die ik doe waarover ik in principe 6% btw betaal? Verleen ik de dienst exclusief of inclusief geleverd 'materiaal'?
De gegevens zijn: kinderkookles € 15,- per kind en inkoop zeg € 4,- per kind.
Mijn vraag is:
Ik kan of € 15,- incl 19% btw in rekening brengen of het splitsen in € 4,- eten incl 6% btw en € 11,- incl 19% btw.
Het bespaart me € 0,40 per kind :)
Weet iemand of het o.k. is te splitsen?
Alvast bedankt, Sander.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/17995-btw-op-kinderkooklessen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag