Consumenten die zowel online als offline reclame hebben gezien voor Unilever`s Dove-producten, zijn eerder tot aankoop overgegaan dan zij die alleen de offline campagne kenden. Dit blijkt uit onderzoek van Microsoft web portal MSN, het Internet Advertising Bureau en marktonderzoeker Marketing Evolution in november 2001.
De campagne duurde zes weken en vond plaats via tv, printed media en online media. Tegelijkertijd hield Marketing Evolution een online enquete. De belangrijkste uitkomst van het onderzoek was dat consumenten die zowel offline als online reclame hadden gezien, vaker zeiden het product te zullen kopen en meer belangstelling voor het merk Dove toonden.
Voor de campagne gaf 8,5% van de respondenten aan een Dove-product te zullen aanschaffen. Onder degenen die alleen offline reclame hadden gezien, gold dat voor 11,5% en onder consumenten die beide campagnes zagen voor 14,2%. De niet-geholpen merkbekendheid was 8% hoger onder respondenten die online en offline reclame hadden gezien.
Marketing Evolution concludeert dat de toevoeging van online reclame aan de marketing mix de gehele campagne 35% effectiever maakte.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
zrski
zrski
Bron: Nieuwsbrief van http://www.emerce.nl
Online advertising verhoogt effectiviteit offline campagne
Consumenten die zowel online als offline reclame hebben gezien voor Unilever`s Dove-producten, zijn eerder tot aankoop overgegaan dan zij die alleen de offline campagne kenden. Dit blijkt uit onderzoek van Microsoft web portal MSN, het Internet Advertising Bureau en marktonderzoeker Marketing Evolution in november 2001.
De campagne duurde zes weken en vond plaats via tv, printed media en online media. Tegelijkertijd hield Marketing Evolution een online enquete. De belangrijkste uitkomst van het onderzoek was dat consumenten die zowel offline als online reclame hadden gezien, vaker zeiden het product te zullen kopen en meer belangstelling voor het merk Dove toonden.
Voor de campagne gaf 8,5% van de respondenten aan een Dove-product te zullen aanschaffen. Onder degenen die alleen offline reclame hadden gezien, gold dat voor 11,5% en onder consumenten die beide campagnes zagen voor 14,2%. De niet-geholpen merkbekendheid was 8% hoger onder respondenten die online en offline reclame hadden gezien.
Marketing Evolution concludeert dat de toevoeging van online reclame aan de marketing mix de gehele campagne 35% effectiever maakte.
HL-er van het eerste uur (& proud of it)
follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema
fuk spelvouten
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/180-de-online-en-offline-marketing-mix/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag