Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Jan
Jan
Dag,
Ik ben interim verander manager met aandachtsgebieden Informatievoorziening en ICT en allround manager en heb de volgende casus.
- Momenteel een jaar inkomen van 130.000,=
- Langlopende opdrachten, veranderen doe je niet in 3 maanden
- Echtgenote (in gemeenschap van goederen) met full time baan (35.000,=)
Volgens mij is het verstandiger om een BV te beginnen vanwege:
- langlopende opdrachten geeft risico naheffing sociale lasten, als werknemer van de BV worden die in de BV geheven en kan ik zonder meer een opdracht van 1,5 jaar gaan doen zonder fiscus bemoeienis)
- met eenmanszaak is de hoogste schaal, incl, verzamelinkomen echtgenote, snel bereikt...of tellen die niet samen mee voor de IB?
Pensioenmogelijkheden op te bouwen in de BV...moet je die in de BV reserveren als pensioen (dus ' ongelabeld'), in eenmanszaak zou ik er volgens mij koopsompolissen van moeten kopen en dan is het geld, dat als buffer kan dienen voor mindere tijden, weg(d.w.z. ik kan er niet over beschikken), hoe werkt dat in de BV?
Iemand advies....?
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag