• 0

Inhuren door oude werkgever via mijn BV

Ik heb over dit onderwerp al wel het een en ander gelezen, maar ik wil mijn situatie toch nog eens voorleggen.

Ik ben begin dit jaar begonnen als part-time ondernemer (BV). Ik heb een nieuw product ontwikkeld voor de bouw wat sinds begin dit jaar op de markt is. Het wordt wel verkocht, maar ik kan er (nog) niet van leven. Daarnaast ben ik parttime (80%) werkzaam als tekenaar-constructeur.

Nu ben ik van plan om per 1 januari 2009 volledig als zelfstandige verder te gaan, dus met de verkoop van mijn eigen product met daarnaast mijn werkzaamheden als tekenaar-constructeur. Mijn huidige werkgever wil me inhuren voor 24 uur/per week en zal gefactureerd worden via mijn BV, daarnaast heb ik tevens al andere opdrachtgevers. Mijn salaris zal worden betaald via mijn BV.

Kan iemand me adviseren/vertellen of deze constructie door de BD geaccepteerd wordt?

m vr gr

Jan

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Jan,

 

De bBD zal zeker deze constructie accepteren mits je dat goed wegschrijft in je boekhouding. Als eerst heb je een BV wat natuurlijk geld kost. Je BV moet onderhouden worden. Bij mij de vraag waarom een BV als je voor een baas werkt.? OK een BV heeft zo zijn voordelen en veiligheden maar zodra jouw BV niet echt levensvatbaar is en dus onderhouden kan worden zou ik van die vorm afstappen om meer omzet te genereren.

 

Ben je enig aandeelhouder in de BV of zijn er meerdere aandeelhouders. Dat kan de zaak in een ander daglicht plaatsen.

Je start in 2009 met je eigen product zou ik op de teken tafel plaatsen met het huidige financiele klimaat en heel voorzichtig daarmee omgaan. Ik zeg tegen mijn klanten dat het NU de tijd is om connecties aan te boren voor half 2009 want dan zal het financiele klimaat er anders uit zien en heb je een beter zicht om zaken aan te pakken.

 

Voor zichtig via andere kanalen je product verkopen kan natuurlijk ook. Zo heb je Agents die via hun kanalen jouw product proberen te verkopen waar je verder geen omkijken naar hebt. Dit geeft jouw meer rust en eventueel leverd het meer op. Ondertussen heb je nog je zekerheid behouden en kun je vandaaruit je connecties lokaal of internationaal gaan opbouwen.

 

Nu wil ik voorzichtig zijn met het maken van reclame maar er zijn diverse website's waar je mogelijk je product nu al kan paatsen om te kijjken wat er uit komt.

 

Middels een PM aan mij gericht kan ik je misschien verder adviseren en kunnen we jouw wens verder gaan uitdiepen.

 

Suc6

 

Dutchmarshalls

Link naar reactie
  • -1

Beste Jan,

 

Helemaal TOP. Een fantastisch product waar ik degelijk Internationaal mogelijkheden voor zie.

Denk aan Dubai, China, Zuid Amerika waar er vollop wordt gebouwd en jouw product een kans van slagen kan hebben bij project eigenaren. Ik zou zeggen, ga er voor diep enkele contacten uit ga op reis, google en zoek naar meer contacten je hebt er in iedergeval al één gevonden en ik zal mijn oren en ogen voor je openhouden. Hiervoor heb ik meer gegevens van je nodig. Meld je ook hier aan en we komen elkaar zeker tegen om inhoudelijke informatie uit te wisselen. suc6 en je verhaal was zeer duidelijk.

 

Tip: het is de moeite waard om er wat mee te doen. Ja dat mijn ondernemers geest die praat :)

 

Link naar reactie
  • 0

Als je bij je oude werkgever als freelancer aan de slag gaat, is de kans groot dat de belastingdienst dat gaat zien als een zogenaamd "voortgezet dienstverband". Dit betekent dat zowel arbeidsrechtelijk als fiscaal het ontslag niet heeft plaatsgevonden.

Dit is niet van toepassing indien er minimaal drie maanden plus 1 dag "rustperiode" is geweest of als je terug komt en hele andere werkzaamheden als freelancer gaat uitvoeren dan dat je in loondienst deed.

 

 

Kees de Kruiff

In Memoriam

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 165 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.