• 0

wie heeft ervaring met bezwaarschrift inzake VAR row. Heb een VAR wuo nodig.

Hallo,

 

Ik weet dat er al veel over de VAR geschreven is, maar ik word er nog niet helemaal wijs uit.

 

Ik ben sinds deze maand gestart met mijn eigen massage bedrijf. Ik heb een BTW nummer en heb mij ingeschreven bij de KvK.

Nu wil één van mijn opdrachtgevers een VAR wuo hebben. Ik heb de VAR wuo aangevraagd, maar heb een VAR row gekregen. Uiteraard ga ik nu in bezwaar. Mijn vraag is dan ook heeft iemand ervaring met de opmaak hiervan (om 'zekerheid'te hebben dat ik nu wel de VAR wuo krijg). Ik ben er van overtuigd dat ik wel recht heb op een VAR wuo. Een aantal van 'collega ondernemers' bij deze opdrachtgever hebben namelijk wel een VAR wuo.

 

Ik masseer thuis, op locatie en bij een sauna. De sauna is de opdrachtgever.

 

Ik hoop dat iemand mij een beetje op weg kan helpen.

 

Alvast bedankt!

 

Groeten Thessa

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Theresa

 

Een VAR ROW is inderdaad onvoldoende om vrij te zijn van de loonbelastingplicht. Er zitten in een VAR aanvraag een aantal kritieke vragen. Blijkbaar heb je die bij de aanvraag van de VAR naar eer en geweten beantwoord en heb je daardoor nu een VAR-ROW.

 

Wat zou er anders zijn dat dan nu een VAR-WUO ineens de waarheid is?

 

Je kunt niet stellen dat, omdat andere masseurs die voor de sauna werken, wel een VAR-WUO hebben, dat jij er dan ook een moet krijgen. De VAR wordt getoetst voor elke ondernemer op zich. Dat er toevallig eenzelfde opdrachtgever bij zit, doet niet ter zake.

 

De belangrijke vragen en mijn vraag aan jou: wat heb je ingevuld bij deze vragen:

 

2d, hoeveel uren (0-200, 200-700, 700+)?

2e, hoeveel opdrachtgevers (3-, 3-7, 7+)?

2j, opdracht bij vorige werkgever (ja/nee)?

3a, hoeveel winst (0-10K, 10-25K, 25K+)?

3e, inkomen voor 70% of meer bij 1 opdrachtgever (ja/nee)?

 

Je hebt een VAR-ROW, dus ik denk dat je in de aanvraag hebt aangegeven dat je 3 tot 7 opdrachtgevers hebt, tussen 10K en 25K winst en dat je tussen 200 en 700 uur werkt.

 

Als dat de waarheid is, waarom zou je dan in aanmerking komen voor een VAR-WUO?

 

Graag je reactie

 

Joost

 

 

 

 

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Marjan bedankt!

 

Hoi Joost,

 

Ik heb het idd naar waarheid ingevuld, begrijp dat ik niet zo maar wat anders zal krijgen. Het betreft een periode van de laatste 2 maanden in 2008, sommige antwoorden zullen dus voor 2009 anders zijn. Dit zal dan betekenen dat ik idd voor 2009 misschien wel een VAR wuo krijg...

 

Volgens mij heb ik het volgende ingevuld. (kan ik nu even niet precies nakijken)

 

2d, hoeveel uren (0-200, 200-700, 700+)? = 200-700

2e, hoeveel opdrachtgevers (3-, 3-7, 7+)? = 3-7

2j, opdracht bij vorige werkgever (ja/nee)? = nee

3a, hoeveel winst (0-10K, 10-25K, 25K+)? = 0-10K

3e, inkomen voor 70% of meer bij 1 opdrachtgever (ja/nee)? = nee

 

Is mijn vraag dan nog. Wat zijn dan gevolgen voor mij en mijn opdrachtgever als ik inderdaad de VAR-row hou? (behalve dan dat de overeenkomst ontbonden kan worden) Ik doel dan op afdrachten qua belastingen e.d..

 

En wordt ik nu met de VAR row wel als ondernemer gezien?

 

Wederom bedankt!

 

Groeten Thessa

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi Theresa

 

Ik begrijp dat de VAR niet het gewenste resultaat geeft omdat je laat in het jaar begonnen bent. Dat heeft zijn weerslag op de uren en het inkomen. Daarom is ook een VAR-ROW afgegeven. Voor 2009 liggen de kaarten anders en kun je een nieuwe VAR aanvragen (snel doen derhalve).

 

Voor 2008 zal jouw opdrachtgever zelf moeten nagaan of er sprake is van een mogelijk dienstverband. Ik denk dat dat niet zo is. De fiscus zal de VAR-ROW niet onderuit halen omdat je pas zo kort bezig bent (je moet toch ergens mee starten, niet waar?).

 

Zorg voor de VAR-WUO 2009 (nu al aan te vragen via: http://www.belastingdienst.nl/download/485.html)

 

Vul bij vraag 1h in: voor volgend jaar.

 

Groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 276 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.