• 0

goedkoop domeinnamen registreren

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het ligt er wel aan wat voor domein je zoekt... nl, be, com, net, info etc... voor nl domeinen moet je inderdaad bij SIDN aangesloten hosters zijn...

 

Een overzicht van nederlandse hosters kun je vinden op www.webhosters.nl hier worden ook ervaringen van andere gebruikers bij vermeld... wel zo handig!

 

Als je alleen een domein wilt claimen voor de toekomst is het volgende voorlopig overbodig, maar voor als je ook binnenkort een website op je domein wilt zetten: het is aan te raden om een hosting provider te kiezen die in het zelfde land zit als waar je bezoekers (klanten) zitten, dit in verband met de snelheid.

 

Ik heb mijn domeinen allemaal geclaimd via mijn hosting provider... soms krijg je ook een gratis domeinregistratie bij een hosting pakket, dus kijk daar ook alvast naar. Om een indicatie te geven: ik betaal voor een .nl domein 15 euro per jaar ex. btw. (www.dootall.com).

 

Helaas krijg ik geen provisie voor aangebrachte klanten :( ;)

Comfi puzzelt aan comfort in de afstemming tussen mensen, systemen en strategie.

Comfi vervult hierbij een brugfunctie tussen management, automatisering, controlling en de uitvoerende organisatie.

Link naar reactie
  • 0

> soms krijg je ook een gratis domeinregistratie bij een hosting pakket,

 

dit is dus echt dé marketingstunt in de hostingwereld ;D natuurlijk is dat domein niet gratis, het zit gewoon verwerkt in de prijs van de hosting...

 

> ik betaal voor een .nl domein 15 euro per jaar ex. btw.

 

dat is idd een redelijk nette prijs, en je kan eraan afleiden dat het dan een provider is die niet een paar klantjes heeft omdat ze blijkbaar met die 15 euro in ieder geval quite spelen op de kwartaalbijdrage aan sidn (150,- ex btw). wij rekenen zelf 12,- ex btw.

 

> Helaas krijg ik geen provisie voor aangebrachte klanten

 

dat is wel beetje een schande, als iets normaal is dan is het wel provisie. bij de een is dat een eenmalig bedrag, varierend van 2 maanden omzet tot een percentage. wij geven zelf standaard 15% van de gegenereerde omzet.

 

overigens vind ik domeinen puur een service naar je klant en dus zeker niet iets om (veel) geld aan te verdienen. een beetje winst is prima, maar je core business is toch hosting en om dan bijvoorbeeld 30 euro te gaan vragen voor een domein vind ik echt afzetterij.

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Géén provisie :o

Ik neem aan dat je dat wel onderhandelt hebt met ze? Of is het sowieso in de hostingwereld niet gebruikelijk.

 

Maar on the other hand ... als alle domein.nl hosters provisie gaan geven, zullen de prijzen ook wel weer omhoog gaan?

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

> soms krijg je ook een gratis domeinregistratie bij een hosting pakket,

 

dit is dus echt dé marketingstunt in de hostingwereld ;D natuurlijk is dat domein niet gratis, het zit gewoon verwerkt in de prijs van de hosting...

 

Uiteraard zit dat domein in de prijs van de hosting! Maar mocht je nu toch bij die hosting provider willen... dan is het zonde om elders ook nog een keer voor het domein te betalen ;)

 

> Helaas krijg ik geen provisie voor aangebrachte klanten

 

dat is wel beetje een schande, als iets normaal is dan is het wel provisie. bij de een is dat een eenmalig bedrag, varierend van 2 maanden omzet tot een percentage. wij geven zelf standaard 15% van de gegenereerde omzet.

 

Wat ik hiermee bedoelde te zeggen, is dat het noemen van de link voor mij niet commercieel bedoeld was. ;)

 

overigens vind ik domeinen puur een service naar je klant en dus zeker niet iets om (veel) geld aan te verdienen. een beetje winst is prima, maar je core business is toch hosting en om dan bijvoorbeeld 30 euro te gaan vragen voor een domein vind ik echt afzetterij.

 

Even een voorbeeldje: Bij xs4all kost het maar liefst EUR 51,25 per jaar ex. BTW om een domein te reserveren... Ik sluit me aan bij jouw mening hierover :-\ overigens alleen als je er geen hosting bij neemt...

Comfi puzzelt aan comfort in de afstemming tussen mensen, systemen en strategie.

Comfi vervult hierbij een brugfunctie tussen management, automatisering, controlling en de uitvoerende organisatie.

Link naar reactie
  • 0

Wel grappig dat het nu ineens over de commissie gaat, terwijl dit alleen maar een opmerking was om aan te geven dat er van mijn kant geen commerciële belangen meespeelden... :D

Comfi puzzelt aan comfort in de afstemming tussen mensen, systemen en strategie.

Comfi vervult hierbij een brugfunctie tussen management, automatisering, controlling en de uitvoerende organisatie.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb zelf goede ervaringen met www.qweb.nl. Kleine onderneming en dat vind ik wel prettig. Als je ze belt met een vraag krijg je gewoon de baas aan de lijn ;). En nee, ik heb geen enkel belang in qweb, ik ben gewoon een tevreden klant (al 2 jr). Zijn ook niet duur.

www.pimbliek.nl - IT Consultant

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 208 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.