Hallo ik heb een eenmanszaak en wil volgend jaar naar spanje emigreren.
Hoe kan ik verzekerd blijven voor de aow en kinderbijslag ontvangen.
Mijn in de zaak werkende zoon de zaak voort laten zetten ik in spanje met een salaris uit zaak.
Het pand verhuren en van de opbrengt leven, de belastingdienst vertelde je bent geen verhuurbedrijf, ik zei een bv oprichten om het pand te verhuren , belasting zei kan niet met 1 pand ( vreemd).
Het pand verkopen en van de rente leven of lijfrente kopen..
Volgens mij vertelde de belastingdienst dat mijn inkomen in box 1 moest vallen om ook sociale premies te betalen.
De belastingdienst vertelde dat bij rente er geen inkomstenbelasting betaald hoeft te worden alleen over de rente minus 20.000 vrijstelling daar 4 % van , en van dit bedrag betaal je 30 % belasting, misschien is dit beter dan het bedrag jaarlijks v/d kinderbijslag.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Rijsdijk
Rijsdijk
Hallo ik heb een eenmanszaak en wil volgend jaar naar spanje emigreren.
Hoe kan ik verzekerd blijven voor de aow en kinderbijslag ontvangen.
Mijn in de zaak werkende zoon de zaak voort laten zetten ik in spanje met een salaris uit zaak.
Het pand verhuren en van de opbrengt leven, de belastingdienst vertelde je bent geen verhuurbedrijf, ik zei een bv oprichten om het pand te verhuren , belasting zei kan niet met 1 pand ( vreemd).
Het pand verkopen en van de rente leven of lijfrente kopen..
Volgens mij vertelde de belastingdienst dat mijn inkomen in box 1 moest vallen om ook sociale premies te betalen.
De belastingdienst vertelde dat bij rente er geen inkomstenbelasting betaald hoeft te worden alleen over de rente minus 20.000 vrijstelling daar 4 % van , en van dit bedrag betaal je 30 % belasting, misschien is dit beter dan het bedrag jaarlijks v/d kinderbijslag.
Mvg Hans
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/18418-emigreren-naar-spanje-bedrijf-over-doen-aan-zoon-maar-wel-salaris-krijgen-hoe/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
1 antwoord op deze vraag