• 0

heb B.V.-tje, maar ga weer in loondienst. BV aanhouden of staken?

Hallo,

 

Ik heb sinds begin 2007 een BV, waarin ik momenteel nog full time werkzaam ben.

 

In het kort: ik was in loondienst en heb aardig wat geld verdiend aan de handel in domeinnamen, waardoor ik mijn baan opgezegd heb en de BV gestart ben.

 

Ik exploiteer nu tientallen website-jes. Maandelijks zitten er ongeveer € 1.000 - € 2.000 advertentie inkomsten op, waarbij ik maar een paar uur per maand arbeid stop in deze projecten. Erg lucratief natuurlijk, maar ik mis het werken in een grotere ondernemening, het hebben van collega's, etc. Ik keer mezelf een vast salaris obv € 39.000,- per jaar uit. Met de website bouw voor andere partijen en de verkoop van domeinen vul ik dit vaste salaris aan.

 

Nu wil ik weer terug in loondienst gaan, maar mijn websites hebben wel vaste inkomsten en is aan arbeid maar een paar uurtjes.

 

Mag/kan ik een BV hebben naast een 40 uurige loondienst-baan? Ik stop er maar een paar uur arbeid in en de inkomsten komen min of meer vanzelf. Ik zou mezelf maar op basis van 4 uur per week uitbetalen (± € 400 / maand) en mag ik dan de rest als winst beschouwen? Meer uren stop ik er ook echt niet in!

 

Ik heb een paar keer een domeinnaam verkocht van € 10.000 of zelfs meer, dus het is zelfs mogelijk dat dat soort bedragen ook nog blijven binnenkomen terwijl ik gewoon in loondienst ben.

 

Ik kan natuurlijk de BV opheffen en doorgaan als een eenmanszaak, maar als dit niet hoeft, dan hou ik liever de BV aan.

 

Alvast bedankt voor je reactie!

 

Fonds

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je kunt prima een BV aanhouden naast werknemerschap. Je zult dat alleen wel met je werkgever af moeten stemmen (formeel met beide werkgevers: de grote onderneming en je eigen BV ;))

 

Gebruikelijk loon kun je naar op basis van het deeltijdpercentage vaststellen. 4 uur per week = 10%. Overigens kan het zo zijn dat het loon op full time basis naar boven bijgesteld moet worden, wanneer "normale" werknemers meer verdienen.

 

Of het voordelig is om de BV aan te houden, is natuurlijk een andere (belangrijke) vraag.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 114 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.