• 0

Snel betalen aan leverancier in Thailand

Hallo,

 

Ik wilde een spoedbetaling doen richting Thailand, 2 opties:

 

1) Western Union (meteen)

2) Rabobank bank overschrijving, spoedopdracht, duurt 10 dagen (idioot gewoon)

 

Dus ging ik voor Western Union, naar het GWK met een max. van 7500 Euro.

 

Ik wilde dus een order plaatsen van 7000 Euro, duurde 15 minuten, mijn geld werd geteld, en nadat dat was gebeurd, kreeg ik te horen dat mijn limiet was bereikt.

Ik dus, wat is mijn limiet, antwoord: Dat kunnen wij niet zeggen.

 

Dus ik opnieuw, maak er maar 3000 Euro van , weer opnieuw geweigerd :-(

 

Dus ik, wat is daar nu de oorzaak van ? GWK: Dat weten we niet meneer.

 

Later ik WU (Western Union) gebeld, te horen gekregen dat ik bezwaar kon maken en dat ik zo snel mogelijk gecontacteerd zou worden via email.

 

Het advies dat ik kreeg , was dat ik een vriend kon laten betalen, maar die vriend leeft van een uitkering, en is dus bang dat hij gekort wordt op zijn uitkering, wanneer hij het bedrag van 7000 Euro zou betalen, en dat de belastingdienst erachter zou komen. Wat is jullie mening hierover ????

 

Ik wil de order zo snel mogelijk betalen, want ik heb de onderdelen zo spoedig mogelijk nodig !!!!!

 

2 vragen totaal:

 

1) Wat voor risico loopt die vriend ?

2) Zijn er andere manieren om zo snel mogelijk te betalen ?

 

Alvast heeeeel erg bedankt.

 

Groeten, Ed

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

...

2) Rabobank bank overschrijving, spoedopdracht, duurt 10 dagen (idioot gewoon)

...

 

 

Zeker idioot. Ik maak ook wel eens geld over via Rabo naar Thailand, normale opdracht duurt meestal 3-5 werkdagen. Met spoedopdracht geen ervaring maar waarom dat 10 dagen moet duren? ???.

 

Waarom krijg je van WU (of GWK) het advies via een vriend te laten betalen? Zit die vriend al in Thailand? Maar dan heb je vermoedelijk hetzelfde probleem, als die vriend niet 7000 EUR kan voorschieten moet hij toch eerst geld op zijn rekening hebben voor hij jouw leverancier kan betalen.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Nee die vriend zit niet in Thailand, maar is met me meegegaan uit veiligheidsoverwegingen naar het GWK.

 

We zouden dan die 7000 Euro in contanten betalen aan de contact persoon (leverancier) in Thailand.

 

Ik zou die vriend dus die 7000 Euro kunnen geven, en hij zou kunnen proberen te betalen.

Link naar reactie
  • 0

 

Het advies dat ik kreeg , was dat ik een vriend kon laten betalen, maar die vriend leeft van een uitkering, en is dus bang dat hij gekort wordt op zijn uitkering, wanneer hij het bedrag van 7000 Euro zou betalen, en dat de belastingdienst erachter zou komen. Wat is jullie mening hierover ????

 

Ik wil de order zo snel mogelijk betalen, want ik heb de onderdelen zo spoedig mogelijk nodig !!!!!

 

Raar verhaal !

 

Je had zeker je paspoort of rijbewijs niet bij je?

 

Goed advies is al eeder gegeven, ga naar je huisbank !

 

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad een vreemd verhaal, vooral omdat WU blijkbaar zelf niet kan uitleggen waarop zon limiet dan wel gebaseerd zou zijn.

 

Wellicht ten overvloede: Pas vreselijk goed op met betalingen via WU en dergelijke, alleen doen als je de ontvanger 100% vertrouwd, kent, en weet dat hij ook echt degene is die het geld zal ophalen. WU wordt grootschalig misbruikt voor frauduleuze transacties, hun systeem leent zicht ervoor omdat de ontvanger soms nauwelijks meer te traceren is nadat het geld is afgehaald.

Link naar reactie
  • 0

Kort samengevat is het als volgt:

 

Bij het GWK kun je gebruik maken van een Western Union dienst.

Deze dienst maakt het mogelijk om cash betalingen te doen aan iemand in het buitenland.

Je dient dan de voor- en achternaam van de contact persoon in het buitenland op te geven + het bedrag dat je wilt storten.

 

Vervolgens krijg je dan een Western Union MTCN ( = Money Transfer Control Number) nummer.

Dit nummer dien je dan te geven aan de persoon die het geld ontvangt.

 

Verder is de leverancier te vertrouwen, en heb ik al vaker zaken mee gedaan.

 

De reden die WU opgaf voor dit soort zaken, is dat de Bank van Nederland controles uitvoert op grotere geldstromen richting het buitenland, ivm terrorisme bestrijding.

 

Wanneer je dus vaker met WU betaald en een bedrag wilt betalen via het GWK, dan is het vrijwel altijd maar afwachten, of je betaling wordt geaccepteerd of niet.

 

Het kan best zo zijn, dat wanneer je dan iemand anders vraagt om diezelfde betaling te doen, dat dat dan wel mogelijk is.

Die vriend van me, die die betaling zou willen doen, heeft dit al eerder gedaan voor mij (vriendendienst).

 

Hij is een beetje huiverig dat later de belastingdienst hem vragen zou stellen, ivm met de bedragen die op zijn naam staan, en dat hij wellicht gekort zou worden op zijn uitkering.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ahzo.. ik dacht dat de grens voor potentieel verdachte transacties op 10.000 euro lag, maar wellicht werkt dat ook als meerdere transacties samen dat bedrag overstijgen.

 

Wat die vriend-met-uitkering betreft kan ik me wel voorstellen dat het geen prettig idee is om dan even over 7000 euro te beschikken - als het bijv bijstand betreft. Misschien voor de zekerheid beter een ander vragen die gewoon leeft van loondienst of onderneming?

Link naar reactie
  • 0

Dank je, ik heb het bedrag overgemaakt.

 

De bank rekening was trouwens bij een bank in Hong Kong, en de begunstigde wonend in Thailand.

 

Ik heb er wel spoed bijgezet. De medewerkers van de Rabobank, noemden hiervoor een indicatie van 4 dagen.

 

Ik zal nog laten weten hoeveel dagen het werkelijk in beslag nam.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 191 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.