• 0

Duitse bankrekening in grensgebied (nederlands bedrijf)betalen aan duitse fiscus

Even een vraag waar ik hier vast een antwoord op moet kunnen vinden.

 

Wij zijn een Nederlands bedrijf dat ook een product importeert voor de Duitse markt. Ik heb afgelopen zomer een Duitse bankrekening bij de Deutsche bank geopend om geld gebruik te kunnen maken van auto incasso bij mijn Duitse klanten.

 

Nu werd mij gister verteld dat je niet zo maar een rekening mag openen in Duitsland omdat je dan ook belasting aan de Duitse fiscus moet afdragen. Is dit nu echt het geval??? Ik betaal gewoon netjes belasting aan de fiscus in Nederland en dacht niet dat ik ook nog een aan de Duitse fiscus moet betalen.

 

Mocht dit nu wel het geval zijn dan zit ik er aan te denken om de Duitse rekening dicht te gooien en mijn klanten voortaan op de Nederlandse rekening te laten storten. Wel erg vervelend omdat ik dan zelf geen auto incasso kan uitvoeren en dan een stuk langer op mijn centen moet wachten.

 

Wie weet raad?!?!?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 1

Verhaal komt mij vreemd voor... Ik heb ook een zakelijke rekening in een ander land (België in dit geval) en nog nooit iets gehoord van de fiscus in België. Wel bij mijn bank een verklaring ondertekend dat geen heffing op rente moet worden ingehouden (Europese spaarrenterichtlijn). Ik zie niet in wat de Duitse fiscus met jouw bankrekening te maken heeft, zou lekker zijn als je aan buitenlandse klanten levert en in elk land met de fiscus moet afrekenen.

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reactie dat dacht ik namelijk ook....Ik vertelde deze persoon dat het moederbedrijf van het product dat ik importeer dat in NL gevestigd is ook een in BE rekening heeft. Maar hij vertelde me dat BE tot de benelux behoord en dat het een totaal ander belastingstelsel heeft als DL.

 

Vandaar dus nog steeds mijn vragen bij dit verhaal.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 207 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.