Ik ben pas begonnen met een bedrijfje als pedicure.
Omdat ik nog in de opstart fase zit, heb ik nog geen klanten momenteel maar
heb wel al kosten gemaakt voor de onderneming.
Ik moet nu mijn eerste aangifte omzetbelasting doen, maar het is me niet helemaal duidelijk welke kosten ik nou wel en niet aan mag geven mbt de BTW.
Om een ruimte te creeren hebben we het eea verbouwd in huis en daar kosten voor gemaakt.
Mogen deze afgetrokken worden voor de omzetbelasting?
Ik heb nu 2 verschillende dingen gehoord.
Bij de BD zeiden ze dat ik alle kosten op mag geven als het gaat om omzetbelasting.
alleen mag ik die facturen niet opgeven voor de inkomstenbelasting omdat er dan een eigen opgang bij de ruimte moet zitten en sanitaire voorzieningen (en dat zit er niet).
Dit laatste zei een boekhouder die ik gebeld heb ook, maar die zei dat dat ook geldt mbt de omzetbelasting.
Ook heb ik de meeste facturen op mijn eigen naam staan en niet op de naam van mijn zaak.
Ook zijn ze betaald van mijn prive rekening.
Ik heb die kosten namelijk al gemaakt voordat ik mijn zaak had ingeschreven en een naam had bedacht.
Het gaat om een eenmanszaak.
Kan ik die facturen toch gebruiken voor de aangifte omzetbelasting?
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is en iemand mijn vragen kan beantwoorden.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
suus80
suus80
Hoi,
Ik ben pas begonnen met een bedrijfje als pedicure.
Omdat ik nog in de opstart fase zit, heb ik nog geen klanten momenteel maar
heb wel al kosten gemaakt voor de onderneming.
Ik moet nu mijn eerste aangifte omzetbelasting doen, maar het is me niet helemaal duidelijk welke kosten ik nou wel en niet aan mag geven mbt de BTW.
Om een ruimte te creeren hebben we het eea verbouwd in huis en daar kosten voor gemaakt.
Mogen deze afgetrokken worden voor de omzetbelasting?
Ik heb nu 2 verschillende dingen gehoord.
Bij de BD zeiden ze dat ik alle kosten op mag geven als het gaat om omzetbelasting.
alleen mag ik die facturen niet opgeven voor de inkomstenbelasting omdat er dan een eigen opgang bij de ruimte moet zitten en sanitaire voorzieningen (en dat zit er niet).
Dit laatste zei een boekhouder die ik gebeld heb ook, maar die zei dat dat ook geldt mbt de omzetbelasting.
Ook heb ik de meeste facturen op mijn eigen naam staan en niet op de naam van mijn zaak.
Ook zijn ze betaald van mijn prive rekening.
Ik heb die kosten namelijk al gemaakt voordat ik mijn zaak had ingeschreven en een naam had bedacht.
Het gaat om een eenmanszaak.
Kan ik die facturen toch gebruiken voor de aangifte omzetbelasting?
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is en iemand mijn vragen kan beantwoorden.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/18989-welke-facturen-wel-aftrekken-voor-btw-mbt-verbouwing/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag