Today my baby is born

Aanbevolen berichten

Gast Verwijderd account

Dank voor het reusje, Aleph!

 

Iets heel anders: Laat je accountant (of doe het zelf als je dat kunt) elke maand of in ieder geval elk kwartaal een winst-en-verlies rekening en een balans opmaken. Veel starters rekenen zich rijk, maar dan komt een jaar later de man met de blauwe hamer.

 

Door deze werkwijze heb je ook een goed inzicht in betalingen middels de post debiteuren. In een artikel in het NRC (alleen voor abonnees ;D, vandaar geen link) blijkt dat het betalingsgedrag van debiteuren een grote oorzaak is faillissementen.

 

Vergeet ook niet om het recht op een merk, bedrijfsnaam en website vast te leggen. Deze zaken worden namelijk meestal op één van de VOF personen geregistreerd.

 

Link naar reactie
Gast Verwijderd account

Als het een accountant betreft: Indien je start (en zelf geen econoom bent) kun je het invoeren van de "bonnetjes" zelf doen en laat je de rest over aan de accountant. Deze controleert wat je ingevoerd hebt en verbetert de boel.

 

Maak wel afspraken over wie-wat-doet. Indien je alles uitbesteedt, moet je op elk bonnetje aangeven waar het voor was. Als je dit toch moet doen, kun je het invoeren goedkoper zelf doen.

 

Tip: vraag om referenties, zeker bij de "kleinere" kantoren.

 

Enne: elke maand of minimaal elk kwartaal een overzicht vragen en krijgen van de winst-en-verlies-rekening en de balans.

Link naar reactie
Zal het ff uitleggen om een bumper te plaatsen moet je een paket aanschaffen en dat ben ik nu juist niet van plan om bij VIP internet te gaan doen omdat hun pakketten niet aan onze eisen voldoen! Dus zijn we opzoek naar een andere provider.

 

Waarom dan toch bij Vip geregistreerd?

 

We wilden ons domein veilig stellen.

 

Binnen kort gaan we ons domein onder brengen bij een andere provider en dan zal ik zeker een bumper aan brengen. Bedankt voor het advies.

 

Mara nog ff geduld. Trouwens die gratis fotostoc site is prachtig

 

Groeten Jurn

 

De bumper staat er nu!

 

Groeten Jurn

TwoFriends.nl Computers voor een vriendenprijsje
Link naar reactie

ik heb eens rond gekeken en ben op de site van een provider terecht gekomen www.hosting.nl ik denk er voor om bij hun mijn hosting onder te brengen. Heeft iemand ervaring met deze host?

 

Ik heb zelf hier net een hosting abo genomen, op advies van een oud-collega. Als je hier ook bij wilt, geef mijn naam dan door, krijg ik een premie ;D

 

Serieus, deze provider ken ik zelf nog onvoldoende, maar ik heb wel vertrouwen in die oud-collega.

 

Bye,

ToC

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 119 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.