• 0

Webwinkel software of online pakket?

Hallo,

 

Ik heb een vraag over webwinkel software.

 

De afgelopen 8 jaar heb ik mijn website beheerd met frontpage en zag deze website vooral als een reclame site. Inmiddels is deze toch zwaar achterhaald, ik wil dan ook graag de website veranderen in een online shop waar ik ons assortiment aanbied met de directe mogelijkheid tot aanschaf van de artikelen.

 

Afgelopen week ben ik op de webwinkeldagen beurs in Utrecht geweest om me voor te laten lichten over de verschillende manieren voor een webwinkel.

Ik heb diverse systemen bekeken maar om eerlijk te zijn ben ik er door een overvloed aan informatie niet zeker meer van wat voor mij nu de beste keuze is.

 

Een aanbieder met een online geïnstalleerde webwinkel zoals one stop webshop of een software pakket als het nieuwe shopfactory 8 of mijn webwinkel5 (tussen de twee laatst genoemde zit nog een behoorlijk prijsverschil en naar wat ik begrijp doen ze ongeveer hetzelfde).

 

Ik heb een lichte voorkeur voor een software pakket omdat voor alle (1-malig) betaalde opties bij een bedrijf als ,,one stop webshop,, niets over blijft als uiteindelijk blijkt dat dit toch niet hetgeen is wat ik graag gehad had willen hebben.

 

Heeft iemand ervaring met Mijn webwinkel 5 en/of Shopfactory (8).

 

Ik heb ook een presentatie van Magento software gezien maar ik heb geen tot minimale ervaring met schrijven van php en html. De frontpage applicatie was altijd ,,what you see is what you get,, en dat was voor mij dan ook zeer eenvoudig.

 

Mijn huidige hostingsbedrijf (widexs) wil alles in php5 hebben want 4 wordt niet meer ondersteund volgens hen. Bij mijn webwinkel 5 zie ik dit nog wel terug, de overige staat geen nummer achter de PHP.

 

Het is misschien een lang verhaal maar ik leg liever iets teveel als te weinig uit dit i.v.m. de gedane moeite voor eventuele reacties.

 

Theo

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

ik ben multisafepay momenteel aan het testen in mijn magento test shop maar moet zeggen dat ik toch wel erg veel bezwaren bij deze betalingsprovider tegenkom.

 

* je kan enkel een enkelle link naar alle betaalopties opnemen in je shop en niet de betaalopties als aparte opties aanbieden en direct naar de juiste optie doorsturen.

Dit kan wel, maar moet je dan zelf programmeren. De technische mogelijkheden zijn er in ieder geval wel binnen het Complete pakket.

 

* de klant moet dus een account aanmaken bij multisafepay (hoewel dat wel makkelijk is door vooringevulde gegevens natuurlijk erg vreemd als je in mijn shop zonder account kan kopen)

Hier struikel ik ook echt over. Een klant moet twee keer een wachtwoord invullen, hoe leg ik dat uit aan mijn klant? Tevens moet er een aparte voor en achternaam ingevuld worden, te irritant gewoon.

 

 

* als een klant eenmaal op de multisafepay betaalpagina is zit hij daar gevangen. er is geen annuleren knop om terug naar de webwinkel te gaan. zijn maar 2 opties: betaling helemaal afronden of het scherm sluiten en de shop dus helemaal kwijt zijn. indien een klant dus nog besluit dat hij een product wil toevoegen of toch van een andere betaaloptie die ik in mijn shop bied gebruik wil maken is dat niet mogelijk.

 

* als de betaling is afgerond moet de klant zelf nog een link klikken om terug naar de shop te gaan, mijn ervaring is dat veel mensen het scherm gewoon sluiten dan en niet terug in de shop komen wat weer egvolgen voor de order kan hebben.

Helemaal met je eens, onacceptabel!

 

* de status van de betaling is niet zichtbaar in de magento shop. je zal dus voor het controleren van elke betaling steeds bij multisafepay moeten inloggen om te zien of die betaald is wat nogal omslachtig en extra werk is.

Hiervoor geldt hetzelfde als het eerste puntje, door zelf de plugin te schrijven is dit op te lossen.

 

Het Complete pakket valt wat ons betreft echt af. Met het Connect pakket schijnt het mogelijk te zijn om een volledig geïntegreerd betaalproces te implementeren, maar die €0,10 extra per transactie is mij een doorn in het oog. Volgens mij is dit ingevoerd om geen klanten weg te snoepen van het moederconcern. Maar ik zie niet precies in waarom ik €0,10 extra per transactie moet betalen voor minder service.

Link naar reactie
  • -1

Wat misschien een optie zou zijn die behoorlijk kostenefficient is en ook qua uitstraling je probleem op lost is osCommerce.

 

Dat is een open source webwinkel (paar jaar geleden mee gewerkt en er kan heel veel). Kosten: 0 euro.

 

Als hosting provider zou je dan one.com kunnen nemen (osCommerce is php-based, dus kun je goedkoop hosting krijgen). Het zijn snelle servers met genoeg bandbreedte voor een scheintje (is overgenomen door Google een paar jaar terug). Kosten: 1,25 euro per maand.

 

osCommerce is helemaal te 'skinnen'. Op sites zoals templatemonster kun je designs downloaden die passen bij je doelgroep en daarmee osCommerce een volledig andere uitstraling geven. Kosten: +/- 140 dollar eenmalig.

 

Is dat misschien wat voor je? Zelf heb ik het geluk dat ik al jaren werk als Microsoft .NET ontwikkelaar, dus ik heb mijn site helemaal op maat kunnen maken, als ik hem aan mijn eigen uur tarief had moeten laten bouwen zou dat al meer dan een ton gekost hebben :(

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 109 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.