• 0

wanneer betaal je te veel?

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dat zou ik ook wel willen, zo'n checklist. Net begonnen met een eigen bedrijf, dus hebben we maar aangeklopt bij een degelijk bedrijf (bekend door heel Nederland), omdat we (Vof) juridisch goed contract wilden hebben voor onze eerste klant. Bleek het een waardeloos contract te zijn (Het woord wurgcontract werd door de jurist van onze potentiele klant in de mond genomen). We hebben de rekening ook niet betaald (135 euro per uur en er waren nogal wat uurtjes gedeclareerd) en andere potentiele klanten die er van gehoord hadden zijn ergens anders naar toe gegaan. Denk je met een degelijk bedrijf van doen te hebben. Naar wie moet je dan toe gaan, hoe maak je een juiste keuze?

Link naar reactie
  • 0

Helemaal mee eens, dit is volgens mij echt killing.

 

Het is ongeveer hetzelfde als je auto laten repareren. Je gaat naar een bekend bedrijf (bijvoorbeeld kwik fit) vertrouwd er op dat ze een goede APK doen voor je. Kom je er later achter dat je vet te veel betaald hebt en dat je auto het nog niet doet.

 

Hoe maak je dus een juiste keuze voor de juiste ondersteuning?

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Een goede vraag !

Bestaat er een organisatie alla de "consumentenbond". Deze is gericht op particulieren, voor zover ik weet bestaat er niet zo één voor ondernemers.

Vaak hoor je dat je daarvoor bij je branchevereniging terecht kan, maar die lidmaatschappen zijn vaak voor startende ondernemers nog niet interessant (qua kosten e.d.)

 

Ik hoorde laatst een "tip" dat 2 bedrijven die een contract opstelden gebruik maakten van 1 advocaat. Zo kwamen ze heel snel tot een goede overeenkomst en deelden ze de kosten.

Een ander persoon (rond hetzelfde etentje) had in een persoonlijke conflict (echtscheiding) ook gebruik gemaakt van 1 gezamenlijke advocaat. Die luisterden naar de problemen en de boedel die verdeeld moest worden en gaf neutraal een advies wat voor beiden goed uitpakte

 

Bij een zakelijk conflict zal dit niet handig zijn, want hoe behartigt de advocaat beide belangen. Maar bij zakelijk afspraken/contracten waar de belangen min of meer gelijk zijn zou het een idee kunnen zijn.

Persoon in kwestie had er in ieder geval goede ervaringen mee.

 

Is gezamenlijk gebruik maken van 1 advocaat een goed idee? Hebben anderen hier ervaring mee hebben?

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Misschien door te vragen aan iemand die je kent en vertrouwt, of ze een goede advocaat kennen.

 

Wat ik zelf probeer is zoveel mogelijk te weten wat er te weten valt, ook al is het erg lastig om inzicht te krijgen in hoe het nou precies zit. Ik kan natuurlijk niet net zo veel weten als iemand die jaren rechten gestudeerd heeft....Maar als je zelf een béétje een idee hebt hoe het rechtsysteem werkt, hoe een wetboek werkt, hoe je die informatie kunt achterhalen, je verdiepen in cases, dan kom je ook al aardig wat aan de weet.

Zelf probeer ik een aantal overeenkomsten te krijgen met diverse partijen, en dat is echt een gesteggel en gepuzzel en gedoe van jewelste, maar je leert er wel van, hoe het nou EIGENLIJK in elkaar zit-- (ook met dank aan Peter Fechter trouwens ;D), waardoor je je minder machteloos voelt. Want dat is het ook een beetje; de materie lijkt onbegrijpelijk en voorbehouden aan rechtsgeleerden, maar je kunt zelf ook onderzoek doen en uitvogelen hoe het zit! En als je aanknopingspunten hebt, ben je ook een heel ander soort gesprekspartner voor een advocaat.

 

Burgerlijk wetboek online:

http://www.win.tue.nl/~aeb/jura/Burgerlijk_Recht/Burgerlijk_wetboek/

Wetten zoeken op trefwoord:

http://wetten.sdu.nl/cgi-bin/login/anonymous/

Dito:

http://wetten.overheid.nl/cgi-bin/sessioned/browsercheck/continuation=01746-002/session=591488904340046/action=javascript-result/javascript=yes

 

Een begin? :-)

 

Groet,

Annedien

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 92 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.