• 0

Buffer opnemen in investeringsoverzicht offerte

Hallo,

Neem je in een uitgebreide offerte de buffer op in een gespecificeerd investeringsoverzicht?

Of verdeel je de buffer onder de andere catagoriën zodat de klant niet ziet dat je een buffertje hebt?

Wij hebben er hier allemaal een andere mening over, dus meng je in onze discussie!

Alvast bedankt voor de moeite.

Groet,

Vincent Veenman

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

• 0

Wat bedoel je met een buffer?

Zou je je vraag iets meer kunnen toelichten? Hoe offreer je nu en hoe wil je dit gaan doen?

Frans

Vanwege de termen die je gebruikt gok ik er trouwens op de je onder 'wij hebben er een andere mening over' je medestudenten bedoelt

• 0

Wat bedoel je met een buffer?

Zou je je vraag iets meer kunnen toelichten? Hoe offreer je nu en hoe wil je dit gaan doen?

Frans

Vanwege de termen die je gebruikt gok ik er trouwens op de je onder 'wij hebben er een andere mening over' je medestudenten bedoelt

Frans,

Dank je wel voor je reactie. Nee, geen student. Al enige jaren een bedrijf samen met compagnon.

Ik heb helaas geen Linkedin profiel. Kan je link helaas niet bekijken. (misschien andere Vincent Veenman?)

Ik ben in gaan zien dat een offerte meer is dan een overzichtje. Ik ben nu bezig om de offertes een deel te laten worden van onze marketing. De offerte bevat nu een lijst (investeringsoverzicht)met uurtarieven in verschillende disciplines.

Omdat de projecten niet helemaal strak te plannen zijn bouw ik er een buffer in van een klein aantal uur. Die verdeel ik nu onder de diverse uurtarieven.

Neem je de buffer op in het gespecificeerde investeringsoverzicht (als apart onderdeel)? Of laat ik het zoals ik het nu doe?

Groet,

Vincent

• 0

Frans,

Dank je wel voor je reactie. Nee, geen student. Al enige jaren een bedrijf samen met compagnon.

Ik heb helaas geen Linkedin profiel. Kan je link helaas niet bekijken. (misschien andere Vincent Veenman?)

Scusi, weinig geslapen, dus een beetje kritisch

Rest kom ik nog op terug

Frans

• 0

Omdat de projecten niet helemaal strak te plannen zijn bouw ik er een buffer in van een klein aantal uur. Die verdeel ik nu onder de diverse uurtarieven.

Neem je de buffer op in het gespecificeerde investeringsoverzicht (als apart onderdeel)? Of laat ik het zoals ik het nu doe?

Het is nog vroeg, ook voor mij een late avond, maar ..

Ik begrijp je vraag niet, je bouwt nu toch al een buffer op in je uurtarief ? Wat is daar mis mee ?

Waarom wil jij of je compagnon die buffer op een andere wijze dan in je uurtarief op je offerte "verantwoorden" ?

• 0

Ik denk dat het separaat vermelden van een buffer alleen maar voer voor discussie is tussen jou en je klant.

Als ik iemand zou inhuren voor een klus dan is het gewoon voor een fixed prijs of een fixed aantal uren conform offerte.

Die buffer-uren zou ik er als eerste uitstrepen.

M.a.w. : Het komt nu over als "Ik denk er 10 uur over te doen, maar het kunnen er ook 12 worden" dus wat bied je je klant voor meerwaarde? Het maakt je offerte alleen maar onduidelijker lijkt mij.

Frans

• 0

Het is nog vroeg, ook voor mij een late avond, maar ..

Ik begrijp je vraag niet, je bouwt nu toch al een buffer op in je uurtarief ? Wat is daar mis mee ?

Waarom wil jij of je compagnon die buffer op een andere wijze dan in je uurtarief op je offerte "verantwoorden" ?

Dank je wel voor je reactie. Ik denk er hetzelfde over als jij. Mijn compagnon denkt dat het netter staat. En dat het ons een sterkere positie geeft t.o.v. offertes van concurrenten.

Ik denk dat het een punt is die klanten in hun onderhandelingen kunnen gaan gebruiken.

Vincent

• 0

Ik denk dat het separaat vermelden van een buffer alleen maar voer voor discussie is tussen jou en je klant.

Als ik iemand zou inhuren voor een klus dan is het gewoon voor een fixed prijs of een fixed aantal uren conform offerte.

Die buffer-uren zou ik er als eerste uitstrepen.

M.a.w. : Het komt nu over als "Ik denk er 10 uur over te doen, maar het kunnen er ook 12 worden" dus wat bied je je klant voor meerwaarde? Het maakt je offerte alleen maar onduidelijker lijkt mij.

Frans

Ja, ik denk dat ik het maar laat zoals het is.

Dank jullie!

Vincent

• 0

Eens met bovenstaande reacties. Ik zou het gewoon verdelen in de offerte. Overigens zie ik het wel regelmatig staan dat er een buffer is. Bijvoorbeeld 10%, dat staat dan apart vermeld. Ik vind dat zelf niet zo sterk.

• 0

Eens met bovenstaande reacties. Ik zou het gewoon verdelen in de offerte. Overigens zie ik het wel regelmatig staan dat er een buffer is. Bijvoorbeeld 10%, dat staat dan apart vermeld. Ik vind dat zelf niet zo sterk.

Bedankt voor je reactie!

• 0

Zelf offreer ik altijd een maximum aantal uren (en reken dit dus ruim!) maar reken af over de werkelijk ingezette uren. Er zit dan wel een clausule in dat wanneer in de loop van een project blijkt dat het maximum aantal uren overschreden dreigt te worden ik opnieuw met mijn opdrachtgever in overleg ga over meer uren. De opdrachtgever zit dan echter niet vast aan meer uren dan het maximum. In veel projecten zitten nu eenmaal onzekerheden (medewerking klant, inzet eigen medewerkers klant, afhankelijkheid van beschikbaarheid en snelheid van systemen etc.)

Het maximum aantal uren heb ik nog nooit overschreden behoudens de gevallen waarin lopende het project nieuwe/extra opdrachten werden toegevoegd of werkzaamheden die door de eigen medewerkers van de klant zouden worden uitgevoerd niet (tijdig) werden uitgevoerd, die zijn dan vervolgens in een aanvulling op het contract weer vastgelegd.

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar