• 0

advies keuze boekhoudprogramma (koppeling webwinkel?)

Beste mede-ondernemers,

Ik heb een eenmanszaak en verkoop producten via internet via 3 kanalen:

1. via webwinkel (oscommerce)

2. via advertentiesites

3 binnenkort extra webwinkel (oscommerce)

 

Nu wordt het tijd om boekhouding serieus op te zetten. Op dit moment maak ik een factuur in excel, converteer naar pdf en stuur naar de klant. Daarna boek ik alles in een antiek programma davilex account van 10 jaar oud. Via de webwinkel gaat het factureren naar klant automatisch maar daarna moet het geboekt worden in davilex.

 

Boekhouden is niet mijn favoriete bezigheid maar ik besef dat het cruciaal is om inzicht te hebben in de situatie. Ik merk van mezelf dat ik te druk ben met verkopen dat ik de boekhouding een beetje verslons. Ik archiveer wel alles goed in excel zodat ik op een rustige zondag (wat er eigenlijk nooit is) de boekhouding bij kan werken.

 

Wat voor een boekhoudpakket kan ik nu het beste nemen? factureren en inboeken wil ik liefst zelf doen om kosten te besparen. Ik heb maar 3 leveranciers die per week of per maand factureren. Op dit moment heb ik ongeveer 80 verkoopfacturen maar als de nieuwe webwinkel af is dan zal het naar verwachting een meervoud gaan worden.

 

Daarom wil ik nu een goede basis opzetten.

 

Ik heb een boekhouder die btw aangifte controleert en verzorgd en aan het eind van het jaar de jaarrekening en IB regelt.

 

Ik heb amper voorraad. Alles wat ik verkoop betrek ik bij een leverancier en verkoop ik door. Op deze manier kan ik meer dan 100.000 artikelen leveren. Dit wil ik het liefst via een excel-import in het boekhoudprogramma importeren natuurlijk

 

Ik verkoop niet op rekening. Alles vooraf via MultiSafepay, iDeal of voorafoverschrijven.

 

Ik heb zelf gekeken naar Snelstart, boek2, nota1 en Plus voor totaal 657 euro (ex starterskorting 25%)

 

Groet,

“Als je doet wat je leuk vindt, hoef je nooit te werken “

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi AvtK,

 

In onderstaand topic staat een tip waar je waarschijnlijk wel wat mee kunt:

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=16;action=display;threadid=23831;start=msg208822#msg208822

Namelijk een link naar een site die boekhoudProgramma's keurt en daarvan verslag doet.

 

Succes.

mvrgr

Liset Karman

Voorzitter van Stichting Witte Mus, een ANBI stichting die zich in zet voor het in Nederland van de rode lijst halen van de huismus. Onder anderen door de biotopen van de Huismus te herstellen, maar ook door adviezen aan LNV en particulieren, en door de eigen kolonie Huismussen in stand te houden.

Link naar reactie
  • 0

Voor gebruik met osCommerce kan ik je osFinancials van harte aanbevelen. Je kan je bestellingen, artikelen en klantgegevens uit osCommerce importeren. Voorraad kan ook maar daar doe je niet aan.

Met de nieuwste versie kan je ook exporteren naar TNT voor adresstikkers (als je klant bent bij TNT), al is hiervoor ook een contri voor osCommerce voor. De nieuwste versie kan ook je facturen automagisch naar PDF omzetten en e-mailen. Scheelt weer wat werk.

 

Om alles uit het pakket te halen is verstand van boekhouden wel nodig. Wij gebruiken het alleen voor het factureren en de verkoopcijfers. Als je je inkopen ook inboekt in het pakket kan je ook je BTW aangifte er mee doen (extra betaalde module voor nodig).

 

Het pakket is helemaal gratis en de koppeling met osCommerce werkt uitstekend. Je kan er zoveel administraties in aanmaken als je wilt. Kijk eens op http://www.osfinancials.org/.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Liset,

Bedankt voor de link. Is een goede site

 

Hoi Ron,

 

Ik had hier zelf ook al naar gekeken en gedownload alleen op het eerste gezicht lijkt het mij niet echt een makkelijk pakket.

 

Helaas heb ik het nog niet door kunnen spitten omdat er nieteens een handleiding bij zit. Die moet je kopen. Dat vind ik een nadeel bij een demo...

 

Daarnaast moet je voor wat andere opties ook betalen en ben je net zo veel kwijt als een ander pakket vandaar dat ik nog even verder ben gaan kijken naar een ander goedkoop pakket zoals SnelStart en Minipak.

 

Wat koppeling met osCommerce betreft is het natuurlijk top.

 

Ik hou dit zeker in mijn achterhoofd.

 

Ik verstuur met DPD dus zal gaan zoeken of daar een koppeling voor is.

 

Groeten,

Arjan

“Als je doet wat je leuk vindt, hoef je nooit te werken “

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 218 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.