• 0

Google Base

Google biedt al enige tijd een functionaliteit genaamd Google Base. Hierin kun je gratis (uiteraard) een soort van advertenties maken. Zoekt men op trefwoorden die ook in jouw advertentie voorkomen, dan heb je grote kans dat je advertentie op de 1e pagina van Google wordt getoond. Of in ieder geval bij de 'Shopping' lijst van Google gebaseerd op de zoekwoorden van de Google gebruiker. In de advertentie kun je een veelheid aan gegevens opnemen (gewicht, foto, omschrijving, fabrikant, etc, etc.). De advertentie zelf is de titel en omschrijving, foto en prijs inclusief directe link naar het artikel op je site.

Deze service wordt vooralsnog alleen geleverd in de USA (Google.com), UK (Google.co.uk) en Duitsland (Google.de). Net drie landen uit mijn top vijf... Prijzen moeten wel in de 'lokale' valuta getoond worden (USD, GBP en EUR).

 

Ik heb het nu geheel geautomatiseerd werken, iedere dag leest Google per land een 'feed' uit en is daarmee weer up to date! Alle info wordt ververst en het hele fraaie is dat produkten met een voorraad van 0 (tijdelijk uitverkocht) niet meer worden getoond.

Helemaal top en super simpel, als het eenmaal werkt.

 

Dit zouden meer sites moeten aanbieden (marktplaats, speurders, ebay...)

 

http://base.google.com/base/

 

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Antwoord op beide vraagstellers: Ik heb geen idee!

 

Afgelopen week heb ik eindelijk tijd gestoken om te ontcijferen waar die vage listings in genoemde Google's vandaan kwamen. Bleek dus Google Base te zijn. Daarna heb ik mij gestort op de implementatie ervan.

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

Dat zou wel jammer zijn, op zich vind ik die shopping results wel een fraai systeem - zeker als de winkel daar niet voor hoeft te betalen zodat een zo eerlijk mogelijke vergelijking ontstaat. Ik had eigenlijk wel verwacht dat het op termijn ook voor .nl zou worden uitgerold, maar dit zit er blijkbaar niet meer in?

Link naar reactie
  • 0

Ik heb nog even gekeken naar de stand van zaken v.w.b. de services die Google wil gaan staken: door blijkt Base niet bij te zitten.

 

Voor de volledigheid, wel de volgende serie: Dodgeball, Google Notebook, Jaiku (de Twitter-concurrent wordt een 20%-hobbyproject en wordt open source), Google Catalog Search, en als laatste wordt Google Video de uploadfunctionaliteit ontnomen.

 

Al kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat Google base toch een minder succes is dan verwacht, ze doen er vrij weinig mee qua verdere uitrol en internationalisatie.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 195 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.