MP Brouwer Geplaatst: 15 juli 2003 MP Brouwer 10 0 Geplaatst: 15 juli 2003 ik ben op zoek naar iemand die de kennis heeft op het gebied van WAP. ik wil mijn klanten info via WAP aanbieden en moet dus de info die ik nu op mijn website gebruik omzetten naar WAP. wie heeft daar ervaring mee of heeft een goede tip "When individuals believe in themselves, they find the first step of freedom." Link naar reactie
0 zrski Geplaatst: 15 juli 2003 zrski 4,5k 26 Geplaatst: 15 juli 2003 Het is niet erg ingewikkeld, WAP maakt gebruik van WML. Een afgeleide van de XML markup language. Er zijn volgens mij wel een aantal WAP WYSIWYG editors. Het grootste probleem is de interface, het schermpje is zo klein dat je erg goed moet nadenken over hoe je de informatie wilt aanbieden. Geef alleen de benodigde gegevens, lange verhalen hebben WAP gebruikers over het algemeen niet zo'n zin in. CHTML is misschien ook wel interessant voor je. HL-er van het eerste uur (& proud of it) follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema fuk spelvouten Link naar reactie
0 MP Brouwer Geplaatst: 15 juli 2003 Auteur MP Brouwer 10 0 Geplaatst: 15 juli 2003 gelukkig worden de schermen steeds groter en op PDA kom je zeker al een heel eind wat is chtml precies "When individuals believe in themselves, they find the first step of freedom." Link naar reactie
0 Ronald Kleverlaan Geplaatst: 15 juli 2003 Ronald Kleverlaan 2,3k 6 Geplaatst: 15 juli 2003 chtml is een "light" versie van HTML (als ik het me goed herinner). Maar hier hebben anderen waarschijnlijk meer verstand van.... Ronald Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur. Link naar reactie
0 zrski Geplaatst: 15 juli 2003 zrski 4,5k 26 Geplaatst: 15 juli 2003 Compact HTML. Voor zover ik gezien heb lijkt het behoorlijk op HTML. Het klopt dat de schermen steeds groter worden, maar qua usability zul je er toch anders naar moeten kijken dan webdevelopment voor Internet. Wat voor info wil je gaan geven? HL-er van het eerste uur (& proud of it) follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema fuk spelvouten Link naar reactie
0 MP Brouwer Geplaatst: 15 juli 2003 Auteur MP Brouwer 10 0 Geplaatst: 15 juli 2003 :-X daar kan ik helaas nog niets over zeggen. reden is simpel: dat heb ik nl al gedaan op een USA forum om wat reacties te peilen en daar ging direct een kapitaalkrachtig en in die branche ervaren ondernemer aan de gang met het idee.... ergens een goed teken dat er dus wel degelijk brood in zit ;) ik zal regelmatig om advies vragen omdat ik een ondernemer in wording ben die heilig gelooft in het idee "When individuals believe in themselves, they find the first step of freedom." Link naar reactie
0 Ronald Kleverlaan Geplaatst: 15 juli 2003 Ronald Kleverlaan 2,3k 6 Geplaatst: 15 juli 2003 Veel succes in ieder geval er mee. Ben benieuwd naar je idee. Hou je ons op de hoogte wanneer je je onderneming lanceert? Ronald Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur. Link naar reactie
0 zrski Geplaatst: 15 juli 2003 zrski 4,5k 26 Geplaatst: 15 juli 2003 Ik ben ook wel benieuwd eigenlijk. geef maar een gil als je algemene ondersteuning nodig hebt :) HL-er van het eerste uur (& proud of it) follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema fuk spelvouten Link naar reactie
0 paulmatthijs Geplaatst: 15 juli 2003 paulmatthijs 678 2 Geplaatst: 15 juli 2003 wml en chtml heb je idd nodig, elke persoon die die html kan coden kan na wat leeswerk zo inspringen. beetje offtopic, maar waarom wil je het via wap doen? als iets langzaam is dan is het wel wap namelijk... Link naar reactie
0 MP Brouwer Geplaatst: 15 juli 2003 Auteur MP Brouwer 10 0 Geplaatst: 15 juli 2003 ik sta open voor suggesties maar ik denk dat wap ed toch wel toekomst heeft "When individuals believe in themselves, they find the first step of freedom." Link naar reactie
0 paulmatthijs Geplaatst: 16 juli 2003 paulmatthijs 678 2 Geplaatst: 16 juli 2003 wap heeft zeker geen toekomst, dingen als gprs en umts zeker wel. puur een snelheidskwestie overigens. Link naar reactie
0 MP Brouwer Geplaatst: 16 juli 2003 Auteur MP Brouwer 10 0 Geplaatst: 16 juli 2003 of het Wap of umts of wat dan ook zal zijn, er zit toekomst in. en het gaat inderdaad om snelheid en dat staat nog helemaal in de kinderschoenen. ik denk dat we ons niet kunnen voorstellen waar we over zeg een jaar of 5 zullen zijn. "When individuals believe in themselves, they find the first step of freedom." Link naar reactie
0 zrski Geplaatst: 16 juli 2003 zrski 4,5k 26 Geplaatst: 16 juli 2003 Ik denk ook dat de 3g technologieën een mooiere toekomst hebben dan wap. Ikzelf heb redelijk wat wap dingetjes uitgeprobeerd maar ben nog nooit echt tevreden geweest over het resultaat. HL-er van het eerste uur (& proud of it) follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema fuk spelvouten Link naar reactie
0 MP Brouwer Geplaatst: 16 juli 2003 Auteur MP Brouwer 10 0 Geplaatst: 16 juli 2003 dat is ook een beetje het probleem waat we tegen aanlopen. welke technologie zal het uiteindelijk winnen. maar belangrijker voor ons is wat is er en wat daarvan kunnen wij nu gaan gebruiken. hoe kunnen we wat we nu hebben gaan aanbieden dus tips of namen zijn nog steeds welkom het idee hebben we wel maar het omzetten naar wat bruikbaars..... tjsa de bedoeling is info/(korte) video leveren op gsm/pda "When individuals believe in themselves, they find the first step of freedom." Link naar reactie
0 R.I.P. - Benm Geplaatst: 16 juli 2003 R.I.P. - Benm 7,7k 149 Geplaatst: 16 juli 2003 De mogelijkheden van mobiel internetten groeien toe naar de mogelijkheden van internetten met een 'gewone' pc. Als je kijkt naar de prestaties van PDA's nu, en deze vergelijkt met PC's van een jaar of 5 geleden, zijn ze al aardig vergelijkbaar. Bepaalde zaken zoals schermformaat & -resolutie, en input-devices zijn op een pda natuurlijk een stuk minder, dat is inherent aan het 'klein' zijn van deze apparaatjes. Dataverkeer is in de regel ook langzamer, of beter gezegd: dataverkeer op de pc wordt rap sneller. Als je de 9k6/14k4 presaties van een mobiel vergelijkt met een modem van een jaar of 10 terug (28k8) ontlopen ze elkaar weinig. Web Chemistry : Internet Ontwikkeling en Web design | HQ-Nieuws | Merghart.com Link naar reactie
0 zrski Geplaatst: 16 juli 2003 zrski 4,5k 26 Geplaatst: 16 juli 2003 Ik denk dat het niet al te ingewikkeld is om je applicatie op een aantal platformen aan te bieden. De codes liggen niet al te ver van elkaar vandaan, misschien kan je zelfs iets met een xml parser achtig iets bouwen (maar nu ga ik over technische dingen praten waar ik weinig kaas van gegeten heb, dus ik hou mijn mond weer :)) HL-er van het eerste uur (& proud of it) follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema fuk spelvouten Link naar reactie
0 paulmatthijs Geplaatst: 16 juli 2003 paulmatthijs 678 2 Geplaatst: 16 juli 2003 > Als je de 9k6/14k4 presaties van een mobiel vergelijkt met > een modem van een jaar of 10 terug (28k8) ontlopen ze > elkaar weinig. dat is idd wapsnelheid, maar ik heb inmiddels met gprs zeker al 56k gehaald. nadeel wel dat je een hoge ping hebt. let dus op als je applicaties maakt dat je niet teveel bestanden op één pagina zet, want dan ga je wel merken dat je een hoge ping hebt. Link naar reactie
0 R.I.P. - Benm Geplaatst: 16 juli 2003 R.I.P. - Benm 7,7k 149 Geplaatst: 16 juli 2003 Meestal veroorzaakt XML gebruik aanzienlijk meer problemen dat het oplost. Meest markant is dat XML vaak wordt aangeprezen als DE standaard, terwijl het nauwelijks een standaard is: Ook textbestanden met data erin zijn een standaard, en het is daarbij vrijwel net zo moeilijk te achterhalen wat wat precies is ;) Web Chemistry : Internet Ontwikkeling en Web design | HQ-Nieuws | Merghart.com Link naar reactie
0 MP Brouwer Geplaatst: 16 juli 2003 Auteur MP Brouwer 10 0 Geplaatst: 16 juli 2003 :-* Heren ik ben u allen zeer dankbaar voor alle reacties. Sla me niet met techniek om mijn oren. Want ik ben juist op zoek naar iemand die daar verstand van heeft. Het loopt momenteel vast aan gebrek aan kennis (ondanks lezen en verdiepen in materie) Het punt: is het idee is er en wat we uiteindelijk willen ook maar uitvoering gaat moeizaam. Mede omdat jullie wel reageren maar bedrijven die ik benader niet reageren op de mails die ik stuur. Dus dit word een moeizaam maar boeiend en langdurig proces :-\ "When individuals believe in themselves, they find the first step of freedom." Link naar reactie
0 zrski Geplaatst: 17 juli 2003 zrski 4,5k 26 Geplaatst: 17 juli 2003 pak de telefoon en bel ze zou ik zeggen. Voor veel bedrijven is het bouwen van apps voor mobieltjes core business. Zij hebben de techniek in huis. Je zou een vacature kunnen plaatsen voor technische versterking van je team. HL-er van het eerste uur (& proud of it) follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema fuk spelvouten Link naar reactie
0 MP Brouwer Geplaatst: 17 juli 2003 Auteur MP Brouwer 10 0 Geplaatst: 17 juli 2003 ben reeds in de telefoon geklommen komt helemaal goed ;) "When individuals believe in themselves, they find the first step of freedom." Link naar reactie
0 Alef Arendsen Geplaatst: 18 juli 2003 Alef Arendsen 1,2k 45 Geplaatst: 18 juli 2003 xml parser Je wil een XML bestand uitserveren, niet inlezen, gelukkig heb je daar geen parser voor nodig. Wat hierbij kan helpen is een of andere view-technologie, zoals PHP (maar ik weet niet of het genereren van meerdere formaten afhankelijk van het device hiermee mogelijk is). JSP zou een uitkomst kunnen zijn... Link naar reactie
MP Brouwer
MP Brouwer
ik ben op zoek naar iemand die de kennis heeft op het gebied van WAP.
ik wil mijn klanten info via WAP aanbieden en moet dus de info die ik nu op mijn website gebruik omzetten naar WAP.
wie heeft daar ervaring mee of heeft een goede tip
"When individuals believe in themselves,
they find the first step of freedom."
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
21 antwoorden op deze vraag