• 0

omzetten naar wap

ik ben op zoek naar iemand die de kennis heeft op het gebied van WAP.

ik wil mijn klanten info via WAP aanbieden en moet dus de info die ik nu op mijn website gebruik omzetten naar WAP.

wie heeft daar ervaring mee of heeft een goede tip

 

 

"When individuals believe in themselves,

they find the first step of freedom."

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

21 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het is niet erg ingewikkeld, WAP maakt gebruik van WML. Een afgeleide van de XML markup language.

 

Er zijn volgens mij wel een aantal WAP WYSIWYG editors.

 

Het grootste probleem is de interface, het schermpje is zo klein dat je erg goed moet nadenken over hoe je de informatie wilt aanbieden. Geef alleen de benodigde gegevens, lange verhalen hebben WAP gebruikers over het algemeen niet zo'n zin in.

 

CHTML is misschien ook wel interessant voor je.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

:-X daar kan ik helaas nog niets over zeggen. reden is simpel: dat heb ik nl al gedaan op een USA forum om wat reacties te peilen en daar ging direct een kapitaalkrachtig en in die branche ervaren ondernemer aan de gang met het idee....

 

ergens een goed teken dat er dus wel degelijk brood in zit ;)

ik zal regelmatig om advies vragen omdat ik een ondernemer in wording ben die heilig gelooft in het idee

"When individuals believe in themselves,

they find the first step of freedom."

Link naar reactie
  • 0

of het Wap of umts of wat dan ook zal zijn, er zit toekomst in.

en het gaat inderdaad om snelheid en dat staat nog helemaal in de kinderschoenen.

ik denk dat we ons niet kunnen voorstellen waar we over zeg een jaar of 5 zullen zijn.

"When individuals believe in themselves,

they find the first step of freedom."

Link naar reactie
  • 0

dat is ook een beetje het probleem waat we tegen aanlopen.

welke technologie zal het uiteindelijk winnen. maar belangrijker voor ons is wat is er en wat daarvan kunnen wij nu gaan gebruiken.

hoe kunnen we wat we nu hebben gaan aanbieden

 

dus tips of namen zijn nog steeds welkom

het idee hebben we wel maar het omzetten naar wat bruikbaars..... tjsa

 

de bedoeling is info/(korte) video leveren op gsm/pda

 

"When individuals believe in themselves,

they find the first step of freedom."

Link naar reactie
  • 0

De mogelijkheden van mobiel internetten groeien toe naar de mogelijkheden van internetten met een 'gewone' pc. Als je kijkt naar de prestaties van PDA's nu, en deze vergelijkt met PC's van een jaar of 5 geleden, zijn ze al aardig vergelijkbaar.

 

Bepaalde zaken zoals schermformaat & -resolutie, en input-devices zijn op een pda natuurlijk een stuk minder, dat is inherent aan het 'klein' zijn van deze apparaatjes. Dataverkeer is in de regel ook langzamer, of beter gezegd: dataverkeer op de pc wordt rap sneller.

 

Als je de 9k6/14k4 presaties van een mobiel vergelijkt met een modem van een jaar of 10 terug (28k8) ontlopen ze elkaar weinig.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat het niet al te ingewikkeld is om je applicatie op een aantal platformen aan te bieden. De codes liggen niet al te ver van elkaar vandaan, misschien kan je zelfs iets met een xml parser achtig iets bouwen (maar nu ga ik over technische dingen praten waar ik weinig kaas van gegeten heb, dus ik hou mijn mond weer :))

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

> Als je de 9k6/14k4 presaties van een mobiel vergelijkt met

> een modem van een jaar of 10 terug (28k8) ontlopen ze

> elkaar weinig.

 

dat is idd wapsnelheid, maar ik heb inmiddels met gprs zeker al 56k gehaald. nadeel wel dat je een hoge ping hebt. let dus op als je applicaties maakt dat je niet teveel bestanden op één pagina zet, want dan ga je wel merken dat je een hoge ping hebt.

Link naar reactie
  • 0

:-*

Heren ik ben u allen zeer dankbaar voor alle reacties.

 

Sla me niet met techniek om mijn oren. Want ik ben juist op zoek naar iemand die daar verstand van heeft. Het loopt momenteel vast aan gebrek aan kennis (ondanks lezen en verdiepen in materie)

Het punt: is het idee is er en wat we uiteindelijk willen ook maar uitvoering gaat moeizaam. Mede omdat jullie wel reageren maar bedrijven die ik benader niet reageren op de mails die ik stuur.

Dus dit word een moeizaam maar boeiend en langdurig proces

 

:-\

"When individuals believe in themselves,

they find the first step of freedom."

Link naar reactie
  • 0

xml parser

Je wil een XML bestand uitserveren, niet inlezen, gelukkig heb je daar geen parser voor nodig.

 

Wat hierbij kan helpen is een of andere view-technologie, zoals PHP (maar ik weet niet of het genereren van meerdere formaten afhankelijk van het device hiermee mogelijk is). JSP zou een uitkomst kunnen zijn...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 132 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.