• 0

Pand kopen en verhuren aan me eigen BV

Hoi , ben aan het uitzoeken hoe ik het beste een pand kan kopen

De totale kosten van het pand komen op ongeveer 450k. In de BV is er een over waarde van 120k ( liquide middelen )en in prive kan ik 100 k ophoesten als ik het prive zou laten bouwen.

Mijn boekhouder adviseerd me om het prive casco te bouwen en de inrichting door de BV te laten doen, dit ivm de inversterings aftrek in de BV.

Het pand is dan prive gekocht en wordt verhuurd aan de BV, eventueel kan ik nog een deel verhuren aan een derde.

 

Is de hypotheek rente prive aftrekbaar daar de inkomsten ook belast zijn.

Heeft iemand hier ervaring mee..

 

Alvast bedank voor de reacties, Peter

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Verhuur van een pand vanuit privé aan een verbonden lichaam (de BV) valt onder de terbeschikkingstellingsregeling. Dat betekent dat alle opbrengsten (ook de uiteindelijke verkoopwinst) belast zijn, en de kosten, waaronder de hypotheekrente, aftrekbaar.

 

Als je een stuk aan derden zou verhuren, dan valt dat stuk in box 3. Dat betekent dat je een splitsing moet maken en een deel van het pand en de daaraan toe te rekenen hypotheekschuld in box 3 aan moet geven.

 

Als je alles in de BV onder zou brengen, zouden daar alle inkomsten worden belast en alle kosten aftrekbaar zijn, ook als een deel aan derden wordt verhuurd.

 

Wat het voordeligst is, zul je een rekensommetje van moeten maken.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 151 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.