• 0

Inovatieve B.H

Hallo,

 

Ik heb een vraag

Enige tijd geleden heb ik een B.H ontworpen die op verschillende manieren toe

te passen is aan de wensen van de draagster en de beperkingen van een reguliere

B.H omzeilt.

 

Ik heb een aantal mensen met kennis van lingerie mijn B.H laten beoordelen en

zij vonden het allen een uniek en goed vermarktbaar product.

 

Ook mijn lingerie techniek lerares die m.b.t de technische haalbaarheid

veel kennis heeft, ziet er zeker ''brood'' in.

 

Omdat ik mij idee heel graag zelf op de markt wilde brengen heb ik met behulp van een coach van het

ondernemersklankbord een ondernemingsplan geschreven , maar jammer genoeg geen positieve uitkomst

met de banken.

 

Nu is het zo dat ik al een aantal lingerie producenten heb benaderd maar ze reageren niet, afhoudend

of willen eerst alle ins en outs(tekeningen/foto's)weten.

Daar ik geen bescherming heb in de vorm van een octrooi lijkt me dat niet verstandig.

 

Heeft iemand tips ?

Alvast bedankt

 

Angela

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zonder tekeningen is het moeilijk te bepalen voor ons in hoeverre er hier sprake is van een product met een technische functionaliteit (octrooi) of een product dat zich voornamelijk onderscheid ten opzichte van andere producten door vormgeving.

Lees in ieder geval even de FAQ van dit subforum door, dan krijg je vanzelf iets meer inzicht in de materie die intellectueel eigendom heet.

 

Je kunt je een beetje indekken door mensen een geheimhoudings verklaring te laten tekenen.

Voor een octrooi heb je misschien al iets teveel mensen inzage gegeven in je product.

 

Heb je al gedacht aan productie in eigen hand nemen. Als het een bijzonder product is dan kun je misschien een prijsstelling hanteren die productie in Nederland mogelijk maakt.

 

Kijk zelf even naar zaken als modelrecht, dat is er om ontwerpen te beschermen.

En ik roep het zelden maar mogelijk heb je ook iets aan een idepot, lees daarover even de discussies op de deze site, een idepot biedt namelijk geen bescherming zoals een octrooi maar door het vast te leggen kun je wel aantonen wat jouw status is van jouw ontwerpen op dit moment.

Link naar reactie
  • 0

Ha Angela,

Je kunt in ieder geval kijken of je idee al bestaat door op espacenet.nl te zoeken naar de octrooien van bekende merken lingerie.

Verder kun je op novuster.nl je idee zelf toetsen, zonder dat iemand daar in kan kijken.

Verder kun je contact opnemen met de NOVU (novu,nl) die houden regelmatig spreekuur, (maar die zullen je als eerste aanraden om de novuster-test te doen, dus wees voorbereid)

Roel

Link naar reactie
  • 0

Nog niet zo lang geleden werd er een sport-BH gepatenteerd (of tenminste daarop een patentaanvraag ingediend). Zoiets is inderdaad in principe te patenteren. En het is zeker aan te bevelen om, evenals de ontwerper van die sport-BH, te laten inschatten --door iemand die dat kan (eventueel weten ze bij de NOVU wel iemand)-- of jouw ontwerp een goede kans maakt om te worden gepatenteerd.

 

Over die sport-BH, zie http://www.zoomin.tv/videoplayer/index.cfm?id=297715&mode=normal&quality=3&pid=depers en http://www.depers.nl/economie/252620/Bijzondere-sportbeha-nu-beschermd.html.

 

En een search op Espacenet (http://nl.espacenet.com/search97cgi/s97_cgi.exe?Action=FormGen&Template=nl/NL/home.hts) is natuurlijk nooit verkeerd.

 

 

0650745035 - info@budgetpatent.nl www.budgetpatent.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 173 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.