Gisteren heb ik eenzelfde vraag hierneer gezet, echter werd het topic toen gesloten omdat ik deze vraag als student stelde. Echter ik ben student en ondernemer en stel ik deze vraag in het belang van het bedrijf dat van mij en van mijn compagnon is. Ik hoop dat nu de ontstane verwarring opgeheldert is en ik gebruik kan maken van jullie expertise/advies.
Samen met mijn compagnon ben ik bezig met een plan uit te werken voor een importeurschap van enduro en supermotard motoren van een Italiaans motormerk in Engeland. Wij zijn al importeur voor de Nederlandse markt, nu heeft de Italiaanse fabriek ons dus gevraagd of wij ook importeur willen worden in Engeland, hiervoor schrijf ik samen met mijn compagnon een marktonderzoek/importplan met aanbevelingen.
Nu heb ik hierover een paar vragen aan jullie, ik en mijn compagnon hebben namelijk de volgende strategie in gedachte:
Wij worden importeur in Engeland, we gaan daar echter zelf niet zitten in een pand ofzo, we schrijven ons ook niet in, in het Engelse handelsregister, tenzij dit noodzakelijk mocht zijn.
Wij willen een aantal agents in de arm gaan nemen, die voor ons de dealers in Engeland langs gaan zoeken, deze agents doen de bestellingen van de dealers bij ons, wij plaatsen deze bestelling zelf weer bij de fabriek in Italië en de fabriek stuurt de bestelde motoren, kleding of onderdelen direct af naar de dealer in Engeland.
Deze dealer dient er zelf zorg voor te dragen dat de motor op kenteken e.d. komt te staan, de documenten als een COC en een CE keurmerk zitten standaard op de motoren
Uiteraard ontvangt de agent een provisie voor elke bestelling.
Nu mijn vragen aan jullie:
- Hoe denken jullie over de strategie?
- Vergeet ik essentiële dingen in jullie ogen, of hebben jullie nog tips voor mij?
- Welke agents zouden jullie mij kunnen aanraden in Engeland?
- Zijn er nog wettelijke zaken waarmee ik rekening dien te houden? In mijn ogen is er gewoon vrij handelsverkeer omdat Engeland bij de EU hoort en hoeven wij alleen maar te zorgen dat wij middels de vrachtbrieven kunnen aantonen dat een motor niet in ons land is geweest, of deze weer heeft verlaten, dit laatst i.v.m. de BTW.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
sanderw1
sanderw1
Beste mensen,
Gisteren heb ik eenzelfde vraag hierneer gezet, echter werd het topic toen gesloten omdat ik deze vraag als student stelde. Echter ik ben student en ondernemer en stel ik deze vraag in het belang van het bedrijf dat van mij en van mijn compagnon is. Ik hoop dat nu de ontstane verwarring opgeheldert is en ik gebruik kan maken van jullie expertise/advies.
Samen met mijn compagnon ben ik bezig met een plan uit te werken voor een importeurschap van enduro en supermotard motoren van een Italiaans motormerk in Engeland. Wij zijn al importeur voor de Nederlandse markt, nu heeft de Italiaanse fabriek ons dus gevraagd of wij ook importeur willen worden in Engeland, hiervoor schrijf ik samen met mijn compagnon een marktonderzoek/importplan met aanbevelingen.
Nu heb ik hierover een paar vragen aan jullie, ik en mijn compagnon hebben namelijk de volgende strategie in gedachte:
Wij worden importeur in Engeland, we gaan daar echter zelf niet zitten in een pand ofzo, we schrijven ons ook niet in, in het Engelse handelsregister, tenzij dit noodzakelijk mocht zijn.
Wij willen een aantal agents in de arm gaan nemen, die voor ons de dealers in Engeland langs gaan zoeken, deze agents doen de bestellingen van de dealers bij ons, wij plaatsen deze bestelling zelf weer bij de fabriek in Italië en de fabriek stuurt de bestelde motoren, kleding of onderdelen direct af naar de dealer in Engeland.
Deze dealer dient er zelf zorg voor te dragen dat de motor op kenteken e.d. komt te staan, de documenten als een COC en een CE keurmerk zitten standaard op de motoren
Uiteraard ontvangt de agent een provisie voor elke bestelling.
Nu mijn vragen aan jullie:
- Hoe denken jullie over de strategie?
- Vergeet ik essentiële dingen in jullie ogen, of hebben jullie nog tips voor mij?
- Welke agents zouden jullie mij kunnen aanraden in Engeland?
- Zijn er nog wettelijke zaken waarmee ik rekening dien te houden? In mijn ogen is er gewoon vrij handelsverkeer omdat Engeland bij de EU hoort en hoeven wij alleen maar te zorgen dat wij middels de vrachtbrieven kunnen aantonen dat een motor niet in ons land is geweest, of deze weer heeft verlaten, dit laatst i.v.m. de BTW.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/20071-importeursschap-in-engeland-beheren-vanuit-nederland/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag