• 0

Ander factuurnummer per taal, mag dat?

Beste Mensen,

 

Sinds kort werk ik met een webshop systeem genaamd Magento. Het systeem opzich is geweldig, er zit alleen 1 nadeel aan. Het systeem nummert per taal van de webshop de facturen anders, namelijk als volgt:

 

Stel een klant koopt op het Engelse gedeelte van de webshop een product dan wordt het factuurnummer 0300001 (03 = aanduiding dat het een factuur is van iemand die op het engelse gedeelte, een product gekocht heeft)

 

Stel een klant koopt op het Nederlandse gedeelte van de webshop een product dan wordt het factuurnummer 0100001 (01 = aanduiding dat het een factuur is van iemand die op het Nederlandse gedeelte, een product gekocht heeft)

 

 

Mijn vraag: Zal de belastingdienst hier problemen mee hebben?

 

Extra informatie:

 

* De gehele webshop staat op 1 domeinnaam alleen op de website zelf kan je verschillende talen kiezen.

* De eindnummers zijn per taal opvolgend, dus 0300001 030002 etc

 

Alvast bedankt.

 

Groeten,

 

Louis

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Lijkt me wel te verantwoorden. Zolang de nummers maar opvolgend zijn, als er gaten in je nummering zitten krijg je vragen.

 

Bedankt voor je antwoord Freek. Nee gaten zijn er niet, het gaat er alleen om dat er dan 2 factuurnummeringen naast elkaar lopen, in 1 shop. De Engelse en Nederlandse.

Link naar reactie
  • 0

Je bent vrij in het kiezen van de factuurnummers. Per taal, per vestiging etc. zijn toegestaan zolang ze maar DOORLOPEND zijn en de reeks niet "tussentijds" kan worden aangevuld.

Vaak worden als er meerdere "nummer series" zijn deze in twee delen uitgevoerd. Voorbeeld

taal NL 001.001.2009 1e Nederlandse factuur van 2009 en 001.453.2009 453ste NL factuur van 2009

taal BE 002.001.2009 1e Belgische factuur van 2009 en 002.012.2009 twaalfde BE factuur van 2009

taal D 003.001.2009 1e Duitse factuur 2009 en 003.009.2010 is de negende Duitse factuur van 2010

 

er zijn natuurlijk meer varianten mogelijk, maar ik hoop dat je dit een idee geeft hoe je e.e.a kan inrichten en voldoen aan de gestelde factureereisen.

 

Succes, Fred

Administratiekantoor Frelo

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 167 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.