• 0

Werkzaamheden vanuit BV of als ZZP-er

Case:

 

Ik heb een eigen Holding BV die initieel gebruikt werd om een management fee te sturen naar een onderliggende werkmaatschappij. Ik ben in loondienst van mijn Holding BV.

Mijn belang in de onderliggende werkmaatschappij heb ik verkocht daardoor ik enkel nu de Management BV (Holding BV) over heb gehouden waar ik nog in dienst ben en dus ook DGA van ben.

 

Ik wil nu voor langere periode( meer dan een jaar) werkzaamheden gaan verrichten bij een klant van een relatie van me en dit tevens fulltime.

 

Mijn vraag is, wat is handiger; een factuur sturen vanuit mijn Management BV naar de opdrachtgever of als freelancer aan de slag en een VAR aanvragen/ verstrekken aan mijn opdrachtgever?

 

Welke aspecten moet ik rekening mee houden en wat zijn de gevolgen van het een of ander.

 

Alvast bedankt voor de reacties.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
Ik snap ook nog niet zo goed hoe Uniforce en ZZP oke zorgen dat ik geen VAR meer nodig heb zoals ze zeggen

 

Ze organiseren een BV voor je, waarin je werknemer bent die theoretisch gezien kan worden ontslagen. Je valt daardoor o.a. onder de WW en de BV draagt daarvoor premies af.

 

Ik vind dat nog steeds kwestieus, want de vraag is of je in alle gevallen waarin je dat verwacht daadwerkelijk een uitkering krijgt. Het zijn immers constructies die in de praktijk inhouden dat je je eigen ontslag veroorzaakt. De constructie kan in een concreet geval onderuit worden geschoffeld door het UWV en de rechter, en dan heb je voor niks premie betaald.

 

En als het je niet om de uitkering te doen is, dan kun je je afvragen of het veel zin heeft om een constructie op te zetten om premie te betalen.

 

Verder heb je misschien geen VAR nodig omdat je in je eigen BV al verzekeringsplichtig bent, maar opdrachtgevers zullen er toch om vragen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 167 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.