• 0

Advies gevraagd: betrouwbare en betaalbare transporteur vanuit Bangkok/Shanghai

Beste,

 

Door het enrome aanbod van DHL, TNT en nog honderden kleinere transporteurs weet ik niet meer wat een acceptabel bedrag is om 20ft containers te laten transporten.

Wie kan me een goede, snelle, betrouwbare en vooral betaalbare transporteur adviseren die zeetransporten regelt vanuit de havens van Bangkok en Shanghai naar Rotterdam en desgewenst ook het inklaren en alle formalitieten voor zich neemt.

 

bvd Giles

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb maar 1 ervaring met een "deel" container uit China (Shanghai) maar wel een heel positieve, en dat is met Geodis Vitesse.

Ook als relatief kleine klant zeer snelle en adequate beantwoording van vragen en een prima afwikkeling tot en met transport in Nederland.

 

Mijn contactpersoon toen:

 

Mirranda Brouwers

Geodis Vitesse Netherlands B.V.

Sales Department

Phone : 0031-10-4945783

 

Link naar reactie
  • 0

Ok, dank jullie beide.

De bedrijven hanteren ook acceptabele bedragen? Ik heb al vaker geimporteerd maar krijg vaak het gevoel dat me een oor aange****d wordt bij het inklaren hier in de haven.

Op de factuur staan dan 5x administratieve kosten onder diverse benamingen. En als ik dan om een verklaring vraag dan is het vaak een verhaal waar je geen touw aan vast kunt knopen.

 

Wat mogen uberhaupt de kosten zijn bij het inklaren van een container? Dus los gezien van de BTW en invoerechten.

De container hoeft dus niet gelost te worden.

 

bvd

Link naar reactie
  • 0

Hoi Giles,

 

Het gevoel van een oor aangenaaid worden is bekend. Normaal gesproken valt dat wel mee. Er bestaan nu eenmaal een hele waslijst aan vage kostenposten, die deels door de reder, haven en overheid bepaald worden. Een expediteur in Nederland heeft over het merendeel van deze bedragen geen enkele invloed.

 

Ik kan je persoonlijk Kamino aanraden: www.kamino.com. Betrouwbaar en makkelijk in de communicatie.

 

Gr

Mark

 

 

Link naar reactie
  • 0

Wij hebben goede ervaring met Berkman www.berkmanforwarding.nl. Het is een Nederlands bedrijf en een Nederland Wim Andriessen is daar de general manager. Dus makkelijk communiceren en betrouwbare partner. Hun kosten houden ze ook redelijk laag vergeleken met andere trnasporteurs. Ik zou gewoon even een offerte opvragen als ik jou was! Succes!

zakelijke gids, fulltime aanspreekpunt en assistentie direct vanuit China. Lokale medewerkers met Nederlands managementteam on-site. www.your-op.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 80 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.