Ik ben druk aan het zoeken geweest in het forum, maar heb geen duidelijk antwoord gevonden, dus vandaar deze vraag:
Ik ben net als ZZP-er begonnen (in de ICT op uurbasis) en heb zelf een opdracht gevonden. De opdrachtgever werk met een vast bureau welke maandelijks factureert. De opdrachtgever heeft mij gevraagd via dit bureau te factureren. Dit bureau brengt een fee per uur in rekening en betaald mijn factuur (maar pas wanneer de opdrachtgever het bureau heeft betaald).
Mijn vraag is nu hoe zet ik dit in de boeken en hoe ziet de belastingdienst dit.
Dit bureau heeft niet voor mij bemiddeld.
De factuur die ik verstuur aan het bureau is dus lager dan de factuur die het bureau naar de opdrachtgever stuurt. Het bureau stuurt de factuur tegen het tarief dat ik heb vastgesteld en ik factureer het bureau minus de fee.
Is de fee nu kosten voor mij of administreer ik gewoon het bedrag dat ik factureer aan het bureau.
Daarbij komt natuurlijk, wie is nu volgens de BD mijn klant? Dit bureau heeft zelf ook mensen in dienst en levert ook ICT diensten.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Maarten1973
Maarten1973
Ik ben druk aan het zoeken geweest in het forum, maar heb geen duidelijk antwoord gevonden, dus vandaar deze vraag:
Ik ben net als ZZP-er begonnen (in de ICT op uurbasis) en heb zelf een opdracht gevonden. De opdrachtgever werk met een vast bureau welke maandelijks factureert. De opdrachtgever heeft mij gevraagd via dit bureau te factureren. Dit bureau brengt een fee per uur in rekening en betaald mijn factuur (maar pas wanneer de opdrachtgever het bureau heeft betaald).
Mijn vraag is nu hoe zet ik dit in de boeken en hoe ziet de belastingdienst dit.
Dit bureau heeft niet voor mij bemiddeld.
De factuur die ik verstuur aan het bureau is dus lager dan de factuur die het bureau naar de opdrachtgever stuurt. Het bureau stuurt de factuur tegen het tarief dat ik heb vastgesteld en ik factureer het bureau minus de fee.
Is de fee nu kosten voor mij of administreer ik gewoon het bedrag dat ik factureer aan het bureau.
Daarbij komt natuurlijk, wie is nu volgens de BD mijn klant? Dit bureau heeft zelf ook mensen in dienst en levert ook ICT diensten.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/20658-bureau-voor-de-facturen-hoe-administreren/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
12 antwoorden op deze vraag