• 0

Possen.com kan inpakken

Het was zo'n mooie technostarter, Possen.com! Je stapt even in de scanner en een paar weken later ligt je maatpak klaar. Ook altijd goed voor nog grootsere plannen, die Bas Possen. In Antwerpen en Londen wilde hij uitbreiden. Met een zorgzame pa in zijn kielzog. Maar nu is de zaak failliet, zo meldt Planet Multimedia. Gestruikeld over een onbetaalde rekening van tien- tot dertigduizend euro, zegt Bas met een schuin oog naar de doorstart. Maar zijn investeerders zijn twee miljoen armer.

 

Wie heeft zo'n fallissement meegemaakt, als ondernemer. Wat ging er door je heen ;D

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

In theorie is het heel simpel, kleding verkoop je niet vanuit voorraad maar on-demand. In praktijk moet je de hele aanvoerketen op z'n kop zetten. Je kan wel een digitale paskamer bouwen, maar dan zijn de kleermakers en de stoffenwevers nog niet zo een-twee-drie omgeturnd. En heb je eindelijk een goeie pakkenmaker, wordt die onder druk gezet door concurrerende retailers die een aanval op hun tradionele business-model niet zien zitten. Die voorraad die zij aanhouden, wordt namelijk vergoed uit relatief hoge retailprijzen. Suits-on-demand heeft die voorraadkosten niet, en kan dus scherpe prijzen aanbieden.

 

Possen moest veel (tijd en geld) investeren in die supply chain, maar ook in de opzet van nieuwe outlets en vraagontwikkeling. Dan heb je geduldige investeerders nodig. Waarschijnlijk was het geduld van die investeerders een beetje op, en dan is een klein duwtje (dertigduizend euro) genoeg...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

met twee miljoen aan investeringen struikelen over max 30k? damn, is dat normaal in het wereldje der investeringen?

 

Natuurlijk struikel je niet over 30k, maar het kan wel de druppel zijn. Als je die 2 miljoen al kwijt was, je investeerders niet meer willen bijlappen en je niks te verkopen hebt, kan een schuldeiser van 30k voor je faillissement zorgen. Dat is eerder je eigen schuld, dan de schuld van die schuldeiser lijkt me.

 

Evengoed, het concept is natuurlijk best leuk. Overigens lijkt het me economischer als iemand mijn maten opneemt ipv een apparaat. Das minder high-tech, maar persoonlijker en goedkoper. Als er dan na een paar weken een hoogwaardig maatpak van aziatische makelij in de brievenbus ligt, denk ik toch dat het een prima biz moet zijn.

 

Link naar reactie
  • 0

Failliet ga je als je je rekeningen niet meer kan betalen. Of dat nou een tientje is of tien miljoen... dat maakt niet zo veel uit. Twee schuldeisers zijn genoeg.

 

Faillisementen zijn niet leuk, ik vind echter wel dat als je er onder uit gaat dat je er van alles aan moet doen om iedereen met respect te blijven behandelen en proberen zo veel mogelijk kleerscheuren bij iedereen moet proberen te voorkomen.

 

Licht en simpel er over praten vind ik niet passen. (domme woordspeling, I know ;))

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 150 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.