• 0

Problemen met compagnon bij opheffen van BV

Sinds 15 jaar samen met compagnon een BV opgericht . Mijn medecompagnon voert de directie. We wilden het bedrijf eind 2007 beeindigen. Er worden sinds begin 2008 alleen nog sporadisch werkzaamheden verricht alleen om de BV te beeindigen. Door onbekende omstandigheden is pas eind 2008 de laatste jaarrekening gemaakt om dan de BV op te heffen. Op deze laatste jaarrekening komen echter zaken voor waarmee ik het niet eens ben en waarin ik van te voren niet in gekend ben. Bijvoorbeeld het geven van een tantieme aan zich zelf en autokosten die extreem hoog zijn. Kan ik hier in iets ondernemen zonder advocaten e.d.? Verder indien ik niet voor accoord teken is het dan automatisch zo dat in 2009 enz de BV nog meer kan worden leeggemaakt door "compagnon"?

Weet weet wat ik hier het beste kan doen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Kan ik hier in iets ondernemen zonder advocaten e.d.?

 

Mediation kan uitkomst bieden. Probeer toe te werken naar een voor beide partijen goed compromis. De oplossing is dan waarschijnlijk veel sneller voor handen en dan kun je dit achter je laten met een neutraal of positief gevoel.

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Sinds 15 jaar samen met compagnon een BV opgericht . Mijn medecompagnon voert de directie.

Wie is de statutair directeur?

We wilden het bedrijf eind 2007 beeindigen.

Is er al een formeel aandeelhoudersbesluit over liquidatie?

Er worden sinds begin 2008 alleen nog sporadisch werkzaamheden verricht alleen om de BV te beeindigen. Door onbekende omstandigheden is pas eind 2008 de laatste jaarrekening gemaakt om dan de BV op te heffen. Op deze laatste jaarrekening komen echter zaken voor waarmee ik het niet eens ben en waarin ik van te voren niet in gekend ben. Bijvoorbeeld het geven van een tantieme aan zich zelf en autokosten die extreem hoog zijn. Kan ik hier in iets ondernemen zonder advocaten e.d.? Verder indien ik niet voor accoord teken is het dan automatisch zo dat in 2009 enz de BV nog meer kan worden leeggemaakt door "compagnon"?

Weet weet wat ik hier het beste kan doen?

Als praten niet mogelijk, dan zo spoedig mogelijk een advocaat inschakelen. Als u daadwerkelijk bang bent voor het leegmaken van de BV, dan kunt u - enkel via een advocaat - bij de ondernemingskamer terecht.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 259 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.