Ga naar inhoud

containers uit china

Geplaatst:

systeemplafond

wij kijgen binnen 2 weken onze eerste container uit china. ik heb nog gevraagt naar gassen/cg andere middelen tegen ongedierte. wie heeft hier goede richtlijnen voor ??

Patrick remkes

systeemplafond webshop www.systeemplafond.nu

Featured Replies

Geplaatst:

geanonimiseerd__

Dat ligt vooral aan de lading.

Wanneer er hout in zit verwerkt wordt er veelal gegast en ontgast. Als het goed is zitten er geen gassen meer in de container na deze procedure. Komt wel eens voor dat de laatste stap vergeten wordt, dus altijd even met de deuren open in NL wachten met naar binnen stappen.

Richtlijnen etc voor invoer in Nederland van specifieke materialen en dus de vereisden zijn volgens mij vrij opvraagbaar in Nederland bij de Douane.

Aangezien de container al onderweg is ben je een beetje te laat... als er niet gegast is heb je dus ook geen fumigation bill.. indien dit vereist is voor Uw produkten is er een probleempje bij aankomst in Nedeland.

Veel succes

Geplaatst:

systeemplafond

• Auteur

nee, mijn leverancier zei ook dat er niet gegast werd, maar ik schrok een beetje van een zembla uitzending, waarin dat gassen werd besproken. maar als er gas in zit , staat dat op de vrachtbrief ?

Patrick remkes

systeemplafond webshop www.systeemplafond.nu

Geplaatst:

geanonimiseerd__

Als er gegast is heb je een fumigation bill ontvangen. Als je die niet hebt is er ook niet gegast.

• 2 months later...
Geplaatst:

Serious

Misschien verstandig om de producent/leverancier om een NON-FUMIGATION CERTIFICATE (schriftelijke bevestiging van leverancier dat men de container niet heeft gegast)te vragen. Mocht de Nederlandse Douane de container willen inspecteren zullen ze hierom vragen.

Geplaatst:

Jim Nuis

Het is voor een leverancier ongeveer 20 USD goedkoper om een container te laten gassen dan om een certificaat voor het hout aan te schaffen. Zet dus altijd op de inkooporder dat het hout (als je houtproducten koopt) gecertificeerd moet zijn, en dat anders de zending niet geaccepteerd gaat worden.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.