Jump to content
Bart_T
Verberg

Toekomst e-commerce MKB

vraag

Hallo allemaal,

Ik ben nieuwschierig naar jullie mening, ik ben er al een tijdje mee bezig. Maar hoe denken jullie dat e-commerce zal door slaan ook naar de kleinere ondernemers en retailers. En is er een groeimarkt voor concepten voor producten die eenvoudig een shop kunnen opzetten. En zo ja aan wat voor eisen zal zon product moeten voldoen?

Een voorbeeld van een dergelijk product is http://www.MijnWinkelOnline.nl hier kan je eenvoudig een webshop starten.

Laat jullie mening maar is horen

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
  • Rate this answer

MijnWinkelOnline oogt als een flauwe me-too van MijnWinkel en wordt bovendien voor vijftig euro per maand verkocht terwijl de originele dienst voor starters gratis is... zolang het duurt. Bovenstaand bericht riekt bovendien sterk naar reclame. Misschien kan Bart T. beide diensten eens vergelijken.

NIMBY? 🏗   Volg jouw buurtberichten van plaatselijke, provinciale en landelijke overheden...

• 0
  • Rate this answer

Tja, het zou inderdaad "soft-plug spam" kunnen zijn ;)

Bart, wat is de reden van je vraagstelling? Ik denk dat ecommerce zeker zijn successen kan behalen mits goed geïmplementeerd.

Dat betekend dus gedegen nadenken over doelgroepen, wensen van hen, hoe ga je aan deze voldoen, voorzichtig starten, testen, bijsturen, vermarkten, uitrollen etc.

Ik persoonlijk geloof niet zo in het "zo hier hebbie een ecommerce site... nu ff wachten en kassa!". Gemakkelijke smooth development moet volgens mij goed begeleid worden m.b.t. bedrijfsprocessen etc.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

• 0
  • Rate this answer

De reden van mijn vraagstelling is waar je nou aan moet denken als je iets dergelijks opzet wat is er bijvoorbeeld wel en niet goed aan de huidige aanbieders, te duur, te simpel etc.

Het heeft weinig met reclame te maken allemaal hoor, dan had ik er wel een andere tekst van gemaakt.

Dus kom maar op met jullie tips en mening.

• 0
  • Rate this answer

Zoals je uit mijn reactie kon opmaken vind ik MijnWinkel een prima oplossing voor startende internetwinkeliers. Ze bieden een basis-oplossing gratis aan, en doorgroeidiensten tegen betaling. Ze hebben partners ingeschakeld voor design en logistiek. En nu gaan ze die opzet internationaal promoten; net het domein MyShop gekocht.

MijnWinkelOnline vraagt 600 euro per jaar voor een dienst die op het eerste gezicht veel minder interessant is.

Wil je met beide diensten concurreren, dan is het misschien slim om op één aspect extreem goed te zijn. Maak bijvoorbeeld een gebruiksvriendelijke shop-blog voor winkeliers die hun dienstverlening baseren op dialoog over een special interest. Dan krijg je blogshops voor hondeneigenaars, fietsliefhebbers, chocoholica, shoe-fetisjists etc.

NIMBY? 🏗   Volg jouw buurtberichten van plaatselijke, provinciale en landelijke overheden...