• 0

Tussenpersoon kunst verkopen

Ben een 'groentje' in de kunstwereld en wil weten of het de moeite waard is om mij hierin te begeven als tussenpersoon.

Ik zou graag kunst aan de man willen brengen, maar weet niet of het gaat lukken met het netwerken aangezien het een wereldje apart is en op dit moment mijn enige verbintenis het museum is:)). Tóch blijft het mij enorm aantrekken.

Welke struikelblokken zijn er nog meer waar ik rekening mee zal moeten houden? Wil ook kleinkunst via een webshop aanbieden.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik zou beginnen bij klanten, ken je bijvoorbeeld mensen die kunt kopen of hoe wil je die gaan benaderen?

 

Kunst (grote objecten) werkt veel via galleries maar ook veel via persoonlijke contacten. Die kunnen je tevens vertellen wat ze dan wel en nog interessanter: wat ze niet zouden willen kopen. Dan heb je wellicht een richting?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Als verkoper moet je goed kunnen inschatten wat je aan wie wilt verkopen. En vooral, wat voor gevoel geeft een bepaald stuk kunst. Het is belangrijk om een bepaalde sfeer te maken. probeer dat gevoel uit te stralen. met een mooie babbel erbij is er nog wat te verdienen.

 

Het wordt vooral veel tijd investeren. Als je het niet direct als broodwinning ziet bouw je langzaam iets op. voora heel veel netwerken.

 

Succes

www.ontwerpexpert.net | Websites en reclame op maat

 

www.brommert.nl | Alles over brommers en scooters

Link naar reactie
  • 0

Ben je dan van plan om op basis van 'zoekopdrachten' te gaan werken? Of juist om de kunstwerken die je hebt (of waar je aan kunt komen) proberen aan de man te brengen?

 

In het eerste geval zul je dus waarschijnlijk voor speciale werken en topstukken gaan en is je goede naam denk ik het belangrijkst, als je dan onder dezelfde naam ook een webwinkel met goedkope kunst gaat voeren loop je het risico dat je afbreuk aan je topsegment doet.

 

Webwinkel met gouden en zilveren sieraden met edelstenen.

www.KleurJuwelen.nl, geef je leven wat kleur!

Link naar reactie
  • 0

Wat leuk. Ik loop met hetzelfde idee rond: kunstadviezen en bemiddeling voor bedrijven volgens een speciaal concept. Dus niet zoals kunstuitleenbedrijven dat doen. Echt meedenken over een concept en vervolgens bemiddelen en adviseren bij aankoop.

 

Ik heb veel ervaring met werken binnen het bedrijfsleven en ben nu bezig een netwerk te bouwen in de kunstwereld en wil heel graag contacten in de museale wereld. En ik wil graag meer weten over de veilingwereld.

 

Ik wil graag ideeën met je uitwisselen. Misschien kunnen we iets voor elkaar betekenen.

Link naar reactie
  • 0

Hi!

Je idee klinkt me nog wat abstract, maar misschien heb je al veel meer bedacht dan je hier opschrijft. Dus misschien is wat ik nu schrijf een volkomen op en deur ;).Om te weten of een onderneming in een bepaalde branche levensvatbaar is, is het belangrijk om duidelijk te hebben wie je doelgroep is (beschrijf die zo gedetailleerd mogelijk - gaat het om bedrijven? particulieren? Wat voor soort kunst?), welk 'probleem' je voor hen oplost (hebben ze zelf bijv. geen tijd om kunst te kopen of hebben ze er geen verstand van?) en waarom/hoe jij een bijdrage levert aan het oplossen van dit probleem. Met die informatie kun je marktonderzoek gaan doen (overigens klinkt dat gelijk erg groot, maar je kunt marktonderzoek ook behapbaar houden door zelf veel te googlen naar wat er al geboden wordt op dit gebied en door kleinschalig mondelinge interviews te houden); dat zal je dan ook informatie geven over jouw mogelijkheden om deze markt te betreden.

succes ermee!

Link naar reactie
  • 0

Allemaal erg bedankt voor de input!

Mijn idee is veel uitgebreider, maar wilde polsen hoe ik dit het beste kan aanpakken.

Ik ga de komende dagen in iedere geval een bedrijfsplan opstellen, aangezien ik echt een goed plan van aanpak uit de bus wil laten rollen. Jullie adviezen helpen daarbij enorm. Goed forum moet ik zeggen.

 

Groeten,

Jest

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 126 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.