• 0

Problemen buitenland betaling

Beste Ondernemers,

 

Ons bedrijf importeert regelmatig producten uit China.

Betalingen worden gedaan met een ING buitenland overschrijving, tot op heden ging dit altijd goed.

Sinds kort hebben we een nieuwe leverancier, nu lopen we tegen het volgende probleem aan.

 

We hebben alle gegevens opgevraagd welke nodig zijn voor een buitenland betaling.

Het probleem is echter dat de naam van de begunstigde te lang is om in te voeren bij een buitenland betaling.

Het aantal karakters wat ik in kan voeren bij de begunstigde is namelijk maximaal 31, hier heb ik dus de eerste 31 karakters van de begunstigde ingevoerd. Het rekeningnummer van de begunstigde is correct ingevoerd.

 

Het resultaat is nu dat het geld op de bank in China staat, deze geeft het geld niet vrij in verband met het niet overeenkomen van naam en rekeningnummer. Contact gehad met ING, geen probleem voor 25 euro sturen ze er een fax achteraan met de juiste naam van de begunstigde. Op mijn vraag aan de ING hoe ik deze problemen in de toekomst kan voorkomen kreeg ik als antwoord dat ik een geaccepteerde afkorting van de begunstigde naam moest opvragen.

 

Navraag bij de leverancier leverde niks op, er is geen geaccepteerde afkorting, de ING kan mij nu ook niet verder helpen.

Ik wil de producten heel graag inkopen maar heb geen zin bij elke betaling de extra kosten en tijd te investeren.

Mijn vragen zijn,

 

- Zijn er meer mensen die dit soort problemen hebben meegemaakt?

- Wat zouden jullie in mijn situatie doen?

- Hebben andere banken wel de mogelijkheid om meer dan 31 karakters in te voeren bij de begunstigde?

 

Alvast bedankt voor het lezen!

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dit is een bekend probleem met online banking.

Ik loop ook regelmatig tegen dit probleem aan met HSBC.

 

Oplossing is telefonisch overmaken. Bij de HSBC krijg je een code om dit te doen, misschien bij de ING ook wel.

 

Wanneer je een tussen persoon inschakeld kan je het ook zo oplossen, voor kleine bedragen is dat okee maar reken er op dat deze tussenpersoon dan een percentage rekend omdat er transactiekosten en omzetbelasting betaald moet worden.

 

Link naar reactie
  • 0

Je moet absoluut de exacte maan van de rekeninghouder hebben zoals die bij zijn bank bekend is en het juiste straatadres van de bank, verder het swift nummer (china heeft geen bic, maar nog swift. de code is overigens identiek) en het juiste rekeningnummer. Dan is er in principe echt geen probleem. ik doe zelf ook regelmatig betalingen naar china en de bedragen komen altijd binnen 3 dagen aan. overigens gebruik ik ook ING.

Rob Groeneweg, Zakelijke dienstverlening/ Bemiddeling tussen NL / China

rob.groeneweg@xuro.nl

Xuro

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 131 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.