Mijn zakenpartner heeft pas een laptop op kosten van de zaak gekocht, ik wil nu graag een iPhone kopen op kosten van de zaak. Mede gezien mijn zakelijk abonnement nog 11 maanden doorloopt heb ik besloten te importeren. Was dus ook erg blij dat in Belgie de iPhone 3GS 32GB voor 'slechts' € 675 wordt aangeboden.
Wat is voor mij belangrijk bij aanschaf?
* Verzending per post: Gezien ik ver van de Belgische grens woon, is het ophalen uit Belgie simpelweg niet handig. Het is uiteindelijk best mogelijk, maar betaal liever 40euro verzendkosten dan 4/5 uur kwijt te zijn, voordat ik mijn iPhone in huis heb. Indien dit niet mogelijk is, omdat het niet handig is voor Mobistar, dan wil ik best langskomen.
* Een verzekering op de iPhone: Gezien mijn slechte ervaringen met mijn vorige telefoon (erg fragiel) en het feit dat een vriend van mij een kras heeft op zijn iPhone, wil ik graag mijn iPhone verzekeren. Hier heb ik al waarschijnlijk een oplossing voor via www.gsmverzekeren.nl.
* Een factuur op naam van ons bedrijf, waarop geen btw wordt gerekend: De factuur moet simpelweg worden ingeboekt op naam van bedrijf en betaald worden namens het bedrijf.
De communicatie tussen mij en Mobistar loopt niet erg lekker. Heb al telefonisch contact op proberen te nemen met Mobistar, maar het schijnt dat ze Nederlandse nummers blokkeren. Heb ook al een e-mail gestuurd donderdag. Heb zelf een slecht gevoel bij Mobistar gekregen bij het verkennen, maar op zich maakt dat weinig uit, gezien zij nu eenmaal een monopolie hebben en alternatieve sim-lock-vrije aankoopmethodes voor de iPhone al snel rond de 1000euro zitten.
Inmiddels ben ik erachter dat 1) en 2) onmogelijk zullen zijn. Nederlandse verzekeraars verzekeren geen producten uit het buitenland, gezien ze dan bang zijn dat cliënten liever gebruik maken van de verzekering dan normaal garantie-recht. Mobistar heeft een lage voorraad iPhones en er is veel vraag naar, hun producten per post versturen doen ze niet aan.
Om te weten of ze een btw-vrije factuur kunnen versturen, heb al tientallen maal gebeld naar België, maar helaas nam er niemand op. Heb met de klantenservice gesproken, maar dit was geen fijn gesprek. Ik heb inmiddels niet het gevoel dat ze me in de winkel een btw-vrije factuur kunnen versturen. Er schijnen opties zijn om als ondernemer btw achteraf terug te vorderen vanuit het buitenland.
Ik hoop dat jullie me kunnen vertellen hoe ik het volgende het beste kan aanpakken.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
dennis00
dennis00
Mijn zakenpartner heeft pas een laptop op kosten van de zaak gekocht, ik wil nu graag een iPhone kopen op kosten van de zaak. Mede gezien mijn zakelijk abonnement nog 11 maanden doorloopt heb ik besloten te importeren. Was dus ook erg blij dat in Belgie de iPhone 3GS 32GB voor 'slechts' € 675 wordt aangeboden.
Wat is voor mij belangrijk bij aanschaf?
* Verzending per post: Gezien ik ver van de Belgische grens woon, is het ophalen uit Belgie simpelweg niet handig. Het is uiteindelijk best mogelijk, maar betaal liever 40euro verzendkosten dan 4/5 uur kwijt te zijn, voordat ik mijn iPhone in huis heb. Indien dit niet mogelijk is, omdat het niet handig is voor Mobistar, dan wil ik best langskomen.
* Een verzekering op de iPhone: Gezien mijn slechte ervaringen met mijn vorige telefoon (erg fragiel) en het feit dat een vriend van mij een kras heeft op zijn iPhone, wil ik graag mijn iPhone verzekeren. Hier heb ik al waarschijnlijk een oplossing voor via www.gsmverzekeren.nl.
* Een factuur op naam van ons bedrijf, waarop geen btw wordt gerekend: De factuur moet simpelweg worden ingeboekt op naam van bedrijf en betaald worden namens het bedrijf.
De communicatie tussen mij en Mobistar loopt niet erg lekker. Heb al telefonisch contact op proberen te nemen met Mobistar, maar het schijnt dat ze Nederlandse nummers blokkeren. Heb ook al een e-mail gestuurd donderdag. Heb zelf een slecht gevoel bij Mobistar gekregen bij het verkennen, maar op zich maakt dat weinig uit, gezien zij nu eenmaal een monopolie hebben en alternatieve sim-lock-vrije aankoopmethodes voor de iPhone al snel rond de 1000euro zitten.
Inmiddels ben ik erachter dat 1) en 2) onmogelijk zullen zijn. Nederlandse verzekeraars verzekeren geen producten uit het buitenland, gezien ze dan bang zijn dat cliënten liever gebruik maken van de verzekering dan normaal garantie-recht. Mobistar heeft een lage voorraad iPhones en er is veel vraag naar, hun producten per post versturen doen ze niet aan.
Om te weten of ze een btw-vrije factuur kunnen versturen, heb al tientallen maal gebeld naar België, maar helaas nam er niemand op. Heb met de klantenservice gesproken, maar dit was geen fijn gesprek. Ik heb inmiddels niet het gevoel dat ze me in de winkel een btw-vrije factuur kunnen versturen. Er schijnen opties zijn om als ondernemer btw achteraf terug te vorderen vanuit het buitenland.
Ik hoop dat jullie me kunnen vertellen hoe ik het volgende het beste kan aanpakken.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/21642-zakelijk-een-iphone-btw-vrij-importeren-vanuit-belgie/Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag